Tiszta Politika

Tiszta Politika

A kormányváltás kulcsa

2018. január 15. - Máté Hanyecz

Sokat hallhattuk főképpen baloldali megmondó emberektől, bár alkalmanként jobboldaliaktól is, hogy a kormányváltásnak egy receptje lehet... az összefogás. Ugyan abban már több vita volt közöttük, hogy mégis milyen összefogás az amely szükséges ahhoz, hogy megdöntsék az Orbán-rezsimet.

Sikerült nekik ezt a receptet olyan gyakran hangoztatni, hogy az átlag kormányváltást  sürgető polgárnak más alternatíva már eszébe sem jut. Ami ennél is aggasztóbb, hogy ebben benne van az is, hogy az emberek már nem saját maguktól várják a változást, hanem a pártoktól. Márpedig szavazók nélkül elég nehéz választást nyerni.

Itt először is szeretném felhívni mindenki figyelmét a 2014-es összefogás "sikerességére".

Mint azt tudjuk 5 ellenzéki párt (MSZP, DK, EGYÜTT, PM, MLP) közös listával és közös jelöltekkel vágott neki a 2014-es választásoknak.

 2012-es kutatási adatok szerint az MSZP valódi kormányváltó alternatívaként tudott fellépni és a Fidesz elsődleges kihívója volt.kozvelemeny.png

Majd a Gyurcsány Ferenc által előidézett pártszakadás és a kezdetben lendületesen feltörekvő új-baloldali pártoknak köszönhetően szépen elkezdett süllyedni az MSZP támogatottsága.

Olyannyira, hogy a rendkívül polarizált baloldal összefogás kísérlete nem hogy javított volna a helyzeten, hanem azt tovább rontotta.

Az új-baloldali pártok akik kezdetben új szavazókat is meg tudtak szólítani elveszítették a varázsukat miután összebútoroztak a korábban már leszerepelt alakokkal. Ezek a szavazók nem találtak maguknak más hiteles alternatívát mert ismét csalódtak és végül a választás napján inkább otthon maradtak. Az MSZP nem tudta stabilizálni a táborát egy instabil kormányképtelen párt látszatát keltette.

Végül az összefogás sikerességét megkoronázta amikor a baloldal vezető politikusai egymásnak folyamatosan ellentmondó nyilatkozatokat tettek (ezt láthatjuk ma is csak ma talán nagyobb a káosz). és a "kormányváltó-erő" a választásokon meg sem tudta közelíteni az MSZP 2012-es támogatottságát a Fidesznek pedig összejött az újabb 2/3.

2014_listas_eredmeny.jpg

patko2014.jpg

Ezek után felvetődik a választóban a kérdés, hogy de akkor mégis hogyan váltható le a Fidesz ha nem az összefogással?!

A válasz rendkívül egyszerű és elég csak megnézni azt, hogy miért ilyen választási rendszert alakított ki a Fidesz. Egészen biztos, hogy a Fidesz-KDNP-nek van kb. 1,8-2,2 millió szavazója, akik akkor is el fognak menni április 8-án szavazni ha akkor érkezik el a végítélet napja. Ellenben azt is biztosra vehetjük, hogy ettől nagyobb tömeget nem tud megszólítani a Fidesz.

Az hogy ez a 2 milliós csoport többséghez tudja-e juttatni a Fideszt és ha igen akkor mekkorához csak azon múlik mennyien mennek el szavazni.

Tehát a kormányváltás kulcsa nem az összefogás, hanem a VÁLASZTÁSI RÉSZVÉTEL.

Néhány példa amivel a listás eredményeket szemléltetem különböző választási részvételek mellett.

varhato_eredmeny.jpg50%-os részvétel:

Azt jelenti, hogy a Fidesz megszerzi körülbelül a listás mandátumok felét, és a 106 OEVK majdnem mindegyikét az ellenzék maximum 1-8 helyet tud nyerni. Ez egészen biztosan újabb 2/3-os többség.

60%-os részvétel:

Ekkora részvétel mellett már jelentősen nehezebb dolga van Orbán csapatának. A listás helyek kb. 40%-át tudják megszerezni és ebben az esetben az ellenzék már több OEVK-ban nyerhet. Főképpen azokban ahol a Fidesz hagyományosan gyengébb. Ilyenek a Budapesti, Miskolci, Szegedi körzetek. Ebben az esetben az ellenzék akár 10-25 körzetet is megnyerhet, és így biztosan NINCS 2/3-os többsége a jelenlegi kormánypártoknak.

80%-os részvétel

Ugyan ez egy történelmi részvételi arány lenne, de csak rajtunk múlik, hogy sikerül vagy sem. Ekkora részvétel mellett a Fidesz a listás helyek kb. 30%-át tudja megszerezni és az egyéni körzetek jelentős részét elveszítheti.

Ebben az esetben biztosan nincs meg a kormányzáshoz szükséges többségük, tehát BIZTOS A KORMÁNYVÁLTÁS!

Összességében tehát elmondható, hogy a kormányváltás rajtunk, szavazókon múlik és ha kellőképpen sokan elmegyünk akkor garantált a siker. Nincs más dolgunk mint minden ismerősünket megkérni, hogy kísérjen el minket szavazni!

A bejegyzés trackback címe:

https://hanyeczmate.blog.hu/api/trackback/id/tr7713575757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dare 2018.01.15. 19:00:36

Nem szabad lebecsülni az apátia erejét.
A Fidesz ebben nagyon erős, képes a propagandájuk sok választót a bizonytalanság felé terelgetni, és minél többen legyintgetnek az ellenzéki pártokra, ők annál tovább maradhatnak hatalmon.

ArriMedes 2018.01.15. 19:25:32

ez így van, el kell menni mindenkinek, aki nem akarja a fideszt újra kormányon látni

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2018.01.15. 19:35:28

Találó és jó cikk, de hogy fogja ezt elérni a szétzilálódott ellenzék?

tompus 2018.01.15. 19:46:17

És miért lenne jó egy mszp kormány? Köszi, de abból nem kérek.

dare 2018.01.15. 19:50:05

Mondok egy mostani esetet a reménytelenségre.
A településünkön 2010-ben a Jobbik szerezte meg a szavazatok többségét.
Csakúgy, mint a szomszédos falvakban is.
2014-ben már a Fidesz nyert, és a környező falvakban is ő szerzett többséget.
Ünnepek alatt otthon voltam, és szerettem volna megtudni ismerőseimtől az okokat.
Semmi ördöngöség nincs benne, az ok: apátia!!!
-minek szavazzak én arra
-úgyse lesz jobb
-kire, ezekre, mondj egyet akire érdemes
-óóó ez is lop meg az is lop, hagyjuk máá

Annyi elutasítás volt, hogy én is apátiába estem tőlük.
Pláne mikor elmondta nekem valaki, hogyan szereznek szavazatot.
Ezeknek az embereknek a többsége 2-3 pártot ismer csak.
A Jobbik jelen van újsággal és szóbeszéddel is, tehát ismerik, plusz Fidesz és az Mszp (aki még mindig egyszerűsítve a gyújcsány).
Sokan nem mennek el szavazni, mert ugye nincs kire.
Nem ismerik a pártokat, és nem is akarják megismerni őket.
És ami az érdekes, sokan vannak akik nem hisznek a változásban, nincs jövőképük, és mégis elmennek szavazni.
Kire?
A Fideszre.
Miért?
Mert a földbirtokos nagyuram felhívja őket telefonon, és felteszi nekik a kérdést:
-voltatok már szavazni?
-nem még
- na akkor menjetek, és húzzátok be a Fideszre.

És ők elmennek, és behúzzák családostól a Fideszre.
Nem kevesen vannak ezek a szavazók, nem ismerik a pártok programjait (azt se tudják ki kicsoda), és olyan szervilizmus él bennük az ilyen nagygazdák iránt, hogy azok ha azt kérnék tőlük ugorjatok be a kútba, tán még bele is ugranának.
És a legjobb az egészben: a földjeiket pont ezek a nagygazdák vásárolták fel, de mivel munkát adnak nekik, lekötelezettnek érzik magukat feléjük.
Vissza fog térni a feudalizmus és a szolgalelkűség, mezőgazdaságban a jövő.
Más kérdés persze, hogy ezzel hány ember jár jól.

rallus 2018.01.15. 20:14:40

@dare:
A mezőgazdaságban összesen 190 000 ember dolgozik... Még ha mind rettegne is egy titkos választáson...
Valami hihetőbbet találjatok ki! Esetleg valami programot....

Duplaxiii 2018.01.15. 20:18:02

Máté Hanyecz
Jó helyen kapisgál!
Csak maga is belesétált a politikai gender-marketing csapdájába!
1) a magas részvétel az ellenzéket is váltja... Hiszen az ellenzéki mozgalmaknak is alacsony a támogatottsága.
2) a székek száma a parlamentben picit összetettebb a berakott, elnagyolt százalékoknál. Tehát 80% vagy több kell a váltáshoz?
3) a másik, első grafikon a mai hazugsággenerátor, bárkitől is veszi az adatokat.
Nincs ugyanis SEHOL közölve a bázis! Ki a fszomat érdekli, hogy egy célzott párszázas válaszadó mit mond? És az intézetek, a pártok, a média eleve ezekkel a full hazug, hiteltelen értékekkel dobálózik, ezeket a társadalom egészére kivetítve mondja a mantrát.
Rudja Máté Hanyecz, a statisztika alapja a bázis! Ha 1000 darab embert kérdezünbk meg, akkor nem az a lényeg, hogy ki nem tudja, ki nem mondja meg, hanem az, hogy összesen hány próbálkozása volt a kérdező cégnek!!!!
Minden próbálkozást számolni kellene, 10000 próbából az 1000 válasz az 10% és csak azt osztják tovább a bemutatott grafikonon!!!
Mondja meg, a százalékok mekkora merítéstből származnak! Ne azt, hogy hány értékelhető válasz van ábrázolva, hanem hogy összesen hány telefont indítottak. 10%-nak a 30%-a... Ugyan már!
És még a 10000-es merítés sem húzható rá a társadalomra, mert ugye van egy kötelező hibahatár, az a bizonyos 5%. Gondolkodjon el, ha adott választópolgárunk van, annak mekkora az 5%-a, ami után egyáltalán ki lehet mondani: EZ a emberek váleménye statisztikailag.
Legutóbb 8,27 millió volt a hazai válaszópolgárok száma, azaz az 5%-os hibahatár, azaz 410 ezer körüli próba kellene és akkor kijelenthető lenne valamilyen országos érvényű arány.
Most pár száz - jellemzően a politikai oldalhoz tartozó cég a neki megfelelő címlistát használva - válaszból generálja minden cég a szükséges "igazolásokat" a pártoknak.
Nem kell 80%!
Az kell, hogy a most több mint 60%-os passzív választó - akik EGYIK PÁRHOZ SEM tartoznak - egy jelentős része elég dühöz legyen ahhoz, hogy elmenjen...
De ez a halmaz a kutya életben sem fog a mai pártokra szavazni, mert azért passzív, mert vagy bűnösnek tartja azokat (fidesz, mszp, dk) vagy semmi társadalmi támogatottságuk nincs (lmp, momentum, töredékpártok).
Máté Hanyecz! Ön elfeledi, hogy 60% körül is elég, ha a dühös tömeg indulatból elmegy és a jobbikra ikszel!!!
Most ugyanis két út van már: vagy marad a csúti vagy jön a jobbik, akár 2/3-al. A harmadik, a normális alku hajója már elment. Mert ahhoz az egyéniben kellett volna már egy pártfüggetlen listát letenni.
Egy lmp-s vidéken akkor sem nyer, ha minden megélhetési ellenzéki kiteszi a logóját a plakátjára...

dare 2018.01.15. 20:18:41

@rallus: Egy folyamat elején járunk.
Tudod miért épül meg a Budapest-Belgrád vasútvonal?
Türelem, majd lassan megérted.

vaffanculo 2018.01.15. 20:19:54

@tompus: abból nem sokan kérnek, én is inkább a picsába kívánnám őket. Ugyanakkor vannak más pártok is, esetleg egy közöttük létrejött koala..

6.Lenin 2018.01.15. 20:51:00

@Duplaxiii:

"Most ugyanis két út van már: vagy marad a csúti vagy jön a jobbik, akár 2/3-al."

106+93 mandátum sorsa dől el ápr. 8-án.
állítólag 133 kell az 2/3-hoz
A Jobbik 9-16 % körül a teljes népesség körében.

6.Lenin 2018.01.15. 21:01:16

60-80 %-os részvételnél bukik a Fidesz.

Valamilyen valós felmérés hozzáférhető, hogy mindenki a Fidesz ellenében szavazna, aki eddig nem voltak aktív szavazók?
Vagy ez csak " de jó is lenne " kategória?

Komolytalan spekuláció az egész, szerintem.
A 2010-es bukás másnapján már komolyan kellett volna foglalkoznia mikénttel. Már 14-ben is késő volt. Most meg már.....leesett a kép, ahogy Móricka mondta.

(-Mondjatok gyerekek mondatokat amiben a hattyúk is szerepelnek.
-Leesett a kép.
-Móricka, hol vannak ebben a hattyúk?
-Most már basz.....hattyuk.
Ha valaki nem ismerte volna)

nick papagiorgo 2018.01.15. 21:08:26

Jézus édes atyaúristen!
Azt is le tetszene festeni, hogy egy 80%-os részvétel esetén (sosem volt még kb kétharmadnál nagyobb, csak jelzem), amit a Fidesz ugye nyilván elveszít, ki fog megnyerni?
Tehát, ha összejön a 80%, akkor ki alakít kormányt?
Vagy ez már nem is lényeges? Mindegy, csak a Fidesz ne? Adott esetben összejön egy Jobbik-MSZP-DK-egyéb pártokból álló "társaság", ami (ha a portás Bélabácsit is beleszámítjuk) együtt vagy két szavazattal erősebb, mint a Fidesz - de bele tetszett gondolni, hogy egy ilyen koalíció meddig tudná irányítani az országot, ill meddig maradna egyáltalán egyben, mi történne a gazdasággal, meg az emberekkel úgy egyáltalán?
Segítek: mivel kb kettővel lenne több szavazatuk, mint a fidesznek, a legkisebb pártoknak lenne a legnagyobb szája, és állandóan azzal revolvereznék a nagyokat, hogy ha nem ez "ezmegaz" akkor ők kilépnek, és jön a fidesz. Ennek következtében a valós támogatottságuknál jóval nagyobb erejük lenne, mint pl. az SZDSZ-nek a múltkori balos koalíciós kormányban. Állandóak lennének a veszekedések, a kormány kb fél évig bírná, de addig is gyorsan eltapsolnák az összes pénzt, a végén meg jönne egy totális összeomlás, utána meg a Fidesz megint, csak most nem 2/3-al hanem kb 4/5-el.
Biztos, hogy ezt szeretnénk? Megint?

6.Lenin 2018.01.15. 21:10:55

Még talán annyit, hogy....

kozvelemenykutatok.hu/wp-content/uploads/2013/06/jelenlegi_trend-01-35.jpg

A Fidesz tudta jelentősen növelni a szavazóinak a számát.

VT Man 2018.01.15. 21:17:40

"Osszességében tehát elmondható, hogy a kormányváltás rajtunk, szavazókon múlik"

Huuuu!

Micsoda eleslatas!

consul 2018.01.15. 21:31:15

Srácok, esetleg valamilyen program is kéne. Mert az édeskevés a 80% urnához csalogatásához, hogy „bukjon a kormány”!

nick papagiorgo 2018.01.15. 21:36:49

Ugye vegyük végig, hogy valami csoda folytán a fidesz veszít.
A Momentum, LMP, ezek nem véletlenül nem akarnak koalícióra lépni senkivel - nekik már most is büdös ez az egész. Talán be lehet őket vonni egy koalícióba végső esetben, de a politikájuk annyira más, mint a baloldalé, hogy bele lenne kódolva a bukás (a kormány bukása).

Az MSZP továbbra is béna kacsaként viselkedne, és azt csinálná, amit kb Gyurcsány akar. Gyurcsány a legnagyobb játékos, vegyük észre, még azt is elérte, hogy az MSZP dobja Botkát. Az egészből ő jönne ki egyedül jól.

A kispártok (már aki bejut) azzal foglalkoznának, hogy a nagyobbakat revolverezik.

Vona nem tudom mit csinálna, de annyit még ő is tud, hogy ha beáll mondjuk egy Jobbik-MSZP koalícióba, azt már végleg nem fogja tudni letolni az amúgy is elégedetlen tagság torkán (mi meg az MSZP? na ne!). A tagok elmennek, és hová - hát nem az MSZP-hez....

A Fidesz meg jól kihasználná, hogy ezek együtt milyen bénák, és csak erősödne.

Szóval lehet fantáziálni, de az egésznek a vége úgyis az lenne, hogy a koalíciós kormány megbukna, az emberek meg annyira elkeseredettek lennének, hogy Orbánt kb királlyá is választanák kb 95 %-os eredménnyel.

Ettől még persze menjen el mindenki szavazni, persze. Csak a csipkerózsika-álmokat hagyjuk már....

csobi2011 2018.01.15. 21:40:22

Döntsük már el gyerekek, hogy bojkott vagy részvétel. Nem mindegy. De ha végül a szavazás mellett döntötök, akkor remélem elismeritek a vereséget, ha a fidesz nyer. Mert most azt látom a néhány százalékos ballib pártoktól, hogy vagy mi nyerünk (a kimutatott néhány százalékos népszerűségünkel) vagy csalás történt.

Medgar 2018.01.15. 21:50:25

Valaki árulja már el miért kezeli minden önjelölt próféta tényként, hogy minden otthon maradó a fideszre szavazna? Ez csak a szokásos önáltatás szerintem.

dare 2018.01.15. 21:52:54

@csobi2011: Én eldöntöttem: részvétel (de utoljára)
Ha a Fidesz nyer, én többet ebben az országban nem szavazok.
Egyet fogok érteni a többségi akarattal, legyen egy tolvaj, korrupt, maffiára hajazó banda itt még nagyon sokáig uralmon.
Ha erre van szüksége a magyar népléleknek, én nem fogom ellenezni.

Barkalot 2018.01.15. 21:57:39

Legalább 11 egyénit kell nyernie az ellenzéknek a 106-ból, hogy ne legyen 2/3 egy kb. 45%-os listás fidesz győzelem esetén, ha erre nem képesek, akkor menjenek a ...csába.

Kunhallmi Agnes 2018.01.15. 22:13:35

Ugysem lehet levaltani a kormanyt, ezert a leadott szavazatok csak az orbanrezsim legitmitasat erositi, ezert nem szabad szavazni.

morph on deer 2018.01.15. 22:19:12

“Tehát a kormányváltás kulcsa nem az összefogás, hanem a VÁLASZTÁSI RÉSZVÉTEL.”

Csak a figyelmet szeretném felhívni, hogy az egyik NEM a másik HELYETT van, tehát elméletben semmi akadálya nincs a két lehetőség kombinálásának.

Azon túl, persze, hogy minimum gondolkodni képes állampolgárokra is szükség lenne, - mert a csupán ixelni tudók nemcsak, hogy nem elegendőek egy ilyen megoldáshoz, de már foglaltak is mind a 2,2 millióan!

Olyanokat meg hol találni manapság..?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.01.15. 22:39:50

A Fidesz levaltasahoz először az ellenzéket kell leváltani.

Recensor 2018.01.15. 22:47:40

80% -os részvételről ábrándozni dőreség Magyarországon. Eddig 6 parlamenti választás volt, a következő részvételi adatokkal (az első fordulókban, amikor még volt):

1990-ben: 65,11%
1994-ben: 68,92%
1998-ban: 56,26%
2002-ben: 70,53%
2006-ban: 67,83%
2010-ben: 64,20%

Vagyis jellemzően 56 és 70% közt mozgott. Átlag: 65,47%
A Fidesz-droidok száma pontosan 2,5 millió és szinte biztos, hogy 65% körül lesz a részvétel, vagyis 5,2 millió ember fog voksolni, akik fele lesz Fideszes. Simán meglesz a kétharmad. Teljesen kiszámítható minden!

pefe 2018.01.15. 23:07:12

ha 4 éve az összefogáshoz a Jobbik és az LMP is csatlakozott volna akkor a Fidesz összesen 20 egyéni körzetet szerez. Tehát kb 35-40%-ot kapott volna mandátumokból. Akkor ennek nem volt politikai realitása, de ma minden szereplő ebben érdekelt. És választókerületi szinten egyszerűen meg is tudják csinálni.

Scott Tenorman Must Die 2018.01.15. 23:41:09

@dare: most is van vasúti összeköttetés Bp és Nándorfehérvár között, szóval mond a titkot

Bolshevik 2018.01.15. 23:49:51

Bocs egy nagyon jo ötletem van én ugy szoktam szavazni hogy a fideszen kivül minden pártot beixelek hogy ezel is kinyilvánicsam hogy a fidesznem jo szerintem ezt csináljuk minél töben

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2018.01.15. 23:52:20

@Rozsdabarna: Akkor ahogy látomakkor volt a legnagyobb a részvétel, amikor ki volt mindenki töke a fidesszel. Most is ez lesz, 70 feletti eredménnyel és a fidesz bukik. De a gond ott lesz, hogy jön az újabb világgazdasági recesszió, ezért jobb lenne, ha orbán még maradna, hadd szívjon egy kicsit ő is válság alatt. Nem lenne jó egy új kormány alatt lenne recesszió., mert azok el lesznek foglalva orbánék dutyiba juttatásával, ahhoz pedig nyugodtabb körülmények kellenek.

bkkzol 2018.01.16. 03:22:39

Még a konc közelében sem lévő ellenzéki pátok civakodását látva nincs nagy kedve szavazásra a polgárok nagyrészének.
Lehet, hogy most újat mondok az ellenzéknek de az emberek a határozott, erőt, egységet sugározó pártokat, politikusokat tartják szimpatikusnak. A levitézlett, egymást nyíró komcsik... a pösze hülye gyerekek nem ez a kategória.
A korrupcióról, EU-s pénzek lenyúlásáról annyit, hogy valóban gusztustalan és jogilag tisztázandók. Ám mindenképpen a régi ügyekkel együtt. Addig minden működött az EU-nál amég német, francia, holland cégeknek csepegtették vissza a támogtásokat ( ez az igazi önsegélyezés!). Szép példa Paks 2. Ha kapnak komolyabb részta a franciák, németek akkor már mehet a project!

Sterbinszky Tivald 2018.01.16. 04:12:27

@dare: "nem ismerik a pártok programjait"
Miért, van valamelyiknek programja?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 06:58:53

Mítosz.

Nagyobb részvétel a Fidesznek segít.

A ballibek mítosza, hogy van valamiféle lappangó ballib szavazóréteg. De nincs.

Van 200 ezer ballib keménymag, plusz ehhez még hozzáadható maximum 1 millió ember, akit meg lehet gypzni, hogy a ballibek a kisebbik rossz. Ez a ballibség határsa,egyszerűen nincs több szavazójuk.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 07:03:20

@morph on deer:

Bezzeg ha ballibekre ikszelnének, ők lennének az európai polgárok!

midnightcoder2 2018.01.16. 07:17:35

Ez a mindenkori ellenzék szokásos önhülyítése - vagy inkább közhülyítése. Aki nem a kormányra szavazott, az nyilván ránk szavazott volna, csak nem ment el szavazni. Holott, igazából az aki nem ment el szavazni arra szavazott, aki a választás kiírásakor esélyesnek tűnt. Ha annyira meg akarta volna dönteni a kormányt, akkor bizony megemeli a seggét, és elmegy szavazni.

Ami miatt az ellenzéknek nincs esélye, az három tényező:
1. Alapvetően a dolgok az átlagpolgár szemszögéből nem alakulnak vészesen rosszul. A polgár azt látja, hogy a saját helyzete javult, a fizetése több lett, az ország makrogazdasági mutatói nem rosszak, ugyan szarabb a helyzet mint pár vezető országban a térségben, de ezt a mínuszt az előző baloldali kormány hozta össze, azóta nem estünk számottevően. Az oktatás, egészségügy ugyan szar, de az eddig is szar volt, a politikusok ugyan lopnak, de melyik kormány idején nem tették ?
2. Senki sem hiszi el, hogy az ellenzék kormányképes. Ha valami baleset folytán hatalomra is kerülnének, fél éven belül új választást kellene kiírni - már ha egyáltalán kormányt tudnának alakítani. Anno az MSZP-SZDSZ kormány is csak a saját civakodásaival volt elfoglalva a kormányzás helyett.
3. Még élénken él az emberek emlékezetében az a 8 év, amikor elkúrtuk, nem kicsit de nagyon.

Muzsikok közt 2018.01.16. 07:58:54

2/3 lesz

ki a túró akarná a jólétet és a prosperitást ÁLAMcsődre cserélni?

én nem

commentes nikk 2018.01.16. 07:59:45

Alapveto hiba (ezredszerre) hogy az eddig nem szavazo bujkalo par millio embert automatikusan az ellenzekhez veszi a szerzo. Teljesen ervenytelen gondolatmenet.

VaradiJanos 2018.01.16. 08:02:40

@dare: ja, bezzeg a felvilágosult bugyapestyi értelmiség

VaradiJanos 2018.01.16. 08:05:21

@morph on deer: nyomassad csak, kiválasztott, nagyképű barátom, így fogod elnyerni a 2m buta gój szimpátiáját!

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.01.16. 08:05:43

@bkkzol: A fidesznek az lesz a veszte, ha rászáll minden pártra és azok összefognak ellene. A jobbik az lmpvel és a többiekkel. Csak a választások idejére, még kormányozniuk sem kell, mert utána kétharmaddal átalakítják a választási szabályokat hogy nekik kedvezzen, betiltják a fideszt, orbánt és korrupt haverjait lecsukják, elkobozzák vagyonukat, majd új választást írnak ki. Ilyen egyszerű. A szocializmus is így bukott meg, csak a felelök megbüntetése elmaradt. Most ilyen hibát nem lehet elkövetni és akkor tartós lesz a demokrácia.

VaradiJanos 2018.01.16. 08:08:52

@maxval bircaman szereolőci szürke proletár: az aljáig lóg vagy csak pont nedvesíti a körmeidet?

VaradiJanos 2018.01.16. 08:10:23

@commentes nikk: dehogyis, hiszen egyértelmű, hogy csak félnek a putyintól, ezért nem mennek el, de csendben mind juhász peti posztereket símogatnak otthon

1ghost 2018.01.16. 08:14:25

@VaradiJanos:

Na mi van te retkes, gerinctelen, ezernickű bértroll? Normális ember a reggelt kávéval kezdi, te meg a tolvaj korrupt gazdád seggének nyalásával.
Ha nem a saját szememmel látom, hogy valaki ennyire nyomorult, gerinctelen szaralak legyen, el sem hinném.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 08:27:42

@1ghost: No majd ezt a seggnyalót is megtréfáljuk egy kicsit, csak hogy szokja.

rallus 2018.01.16. 08:52:38

@XV. pius pápa:
Gondolom tréfából megnyeri a ballib oldal a választásokat. Huncut csapat vagytok....

legális 2018.01.16. 08:57:26

Kicsit több párt, kicsit több szavazó. 35-40%-kal körzeteket lehet majd nyerni.
Annyi simán van a fidesznek. A többi pártból meg 1-1 jó ha 3-5 körzetben össze tud lapátolni ennyit.
Azért jó, hogy van néhány, mert bizonyítják, hogy nem lehetetlen, csak az ellenzék tehetetlen.
Szeretném jelezni, hogy a demokráciában van pl. DK-szavazó és FIDESZ-szavazó. Nincs FIDESZ-droid, hogy csak a legkevésbé sértegetőt vegyem ide. Oké, nem lehet minden pártszimpatizáns úriember, de hívószónak az őrjöngés kevés.

VaradiJanos 2018.01.16. 08:59:56

@1ghost: éppen kávézom, tényleg megelőzte a parazita-taposás, szánom-bánom

Rettegek mert ballib vagyok 2018.01.16. 09:00:55

Én minden ismerősömet megkérem, hogy menjen szavazni, mert ha nem teszik lehet visszatérnek az elkúrók.

Szóval aki nem akarja ismét az ország rommá adósítását, IMF hitel felvételét, munkabélküliségi ráta megduplázódását, kétszámjegyű inflációt, banki kamatot, az menjen és szavazzon a Fideszre !

VaradiJanos 2018.01.16. 09:01:17

@XV. pius pápa: nem tehetség kell kamu-nickek létrehozásához, csak idő, ami csak a magadfajta rokkant fasznak van

rnz 2018.01.16. 09:07:29

Látom okosan már előre készülnek a magyarázatok az ellenzéknél, hogy miért esnek ismét pofára.
80%, jahh, persze... :D :D :D

Willkommenskultur 2018.01.16. 09:38:27

kerdes nem a HOGYAN

semmi kulonos a hogyan tobb szavazatot kellene szerezni mint a fidesz

a kerdes a MIERT? miert cserelnem le a fideszt az ELQROKRA? Mert en inkabb elvisyek meg par haveromat is a fideszre szavazni akik szimplan lustak, pedig soha nem szavaznanak az elQro barmokra.

azaz ertelmes emberek, csak nem szeretik a politikat

Larry Silverstein 2018.01.16. 09:48:40

Ballibek azt haluzzak h emberi alapigeny a kormanyVALTAS 4 evente. Erre jatszanak.

Ez azonban csak akkor igaz, ha ballib elQro kormany van.

A ballibek azt is haluzzak h a fidesznek nem lehet tobb, mint 2 millio szavazoja, ehhez kepest ennyi mar mult nyaron is volt, s azota tobb lett 700ezerrel, tobbel, mint amennyivel a komplett 10 ballib part rendelkezik.

Azaz 3 eve v. 1 eve meg volt nemi realitasa h Orban csak lazan megnyeri a 2018as valasztast, de ma mar szinte biztos az ujabb 2/3.

chrisred 2018.01.16. 10:05:36

@Willkommenskultur: A valódi kérdés nem az, hogy a 2 milliós táborral rendelkező politikai erő és az egymilliós támogatású között miért nem cserélődnek a szavazók, hanem hogy a többi 5 millió miért nem rúgja seggbe mind a kettőt.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 10:23:33

@Larry Silverstein: Pont az a lényeg, hogy orbán megint 2/3-al nyerjen, mivel minél tovább van hatalmon, annál nagyobbat fog bukni. A kormányváltások célja pont annak elkerülése, hogy valaki ne bukjon nagyot, hanem mindig csak kicsit. De orbánnak és haverjainak a feudális agya erre a szintre még nem jutott el, szép lassan az évtizedek alatt felhalmozzák ugyanazt mint kádár, horthy és társaik, így a hatalmas bukásuk biztosan garantálva van, mert a hibákat nem javítva rossz irányba mennek.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 10:35:31

@Rettegek mert ballib vagyok:

Én már tegnap regisztráltam a külképviseleti névjegyzékbe. Már készülünk orrunkon csipesszel leszavazni a ballib országrontás ellen.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 10:39:03

@chrisred: Az emberek beállítottsága nem változik. Egy szociális érzékenységű nem lesz soha fasiszta autoriter kedvelő, és egy kommunistából sem lesz soha piacbarát vállalkozó. Az emberek nézetei nem változnak csak max. a pártok nevei:mdf, kisgazda lesz fidesz, mszmp meg mszp majd dk. A szavazóik azonban változatlanok, így a két oldal közötti átjárás(szélsőjobbról szélsőbalra) is kizárt. Sok embert ismerek aki mdf es volt utána fideszes lett majd jobbikos. De olyat még nem hallottam hogy egyszer mszps volt utána meg jobbikos lett, vagy fideszből dkra váltott. Lehet hogy van pár ilyen, de a többség a szimpátia(ami a nézeteihez közelebb áll) alapján szavaz. Ez a pártpolitika és a demokrácia lényege, hogy minden nézet képviseltetve legyen. A fideszt sem az mszp fogja felszámolnii, mivel az a pólus másik oldala, max kormányt vált, de az eltűnésüket nem ő fogja okozni. Mivel olyan nevezetű történelmi nézet hogy fidesz nem nagyon van, így a tartós évtizedekre megmaradó párt sem lesz belőle, csak egy múló rosszullét.

6.Lenin 2018.01.16. 10:46:09

@XV. pius pápa:

" Mivel olyan nevezetű történelmi nézet hogy fidesz nem nagyon van, így a tartós évtizedekre megmaradó párt sem lesz belőle, csak egy múló rosszullét. "

A tartóst miként gondolod? Hány évtized a tartós ?
Még a legegyszerűbb ember is az élete folyamán végigmegy egy állandóan változó úton.
Csak egy gondolkodni képtelen ember nem változik.

Szarazinda 2018.01.16. 10:46:24

Köszönjük a rengeteg hasznos, új, eredeti látásmódot tükröző írást. Miután nekem nincs saját blogom, de legalább olyan okos önjelölt tudósmegmondóember vagyok, mint a poszt szerzője, hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy megosszak olyan gondolatokat a kedves olvasókkal, amelyek legalább annyira eredetiek, összetett és lényeglátó gondolkodást tükrözők, mint a posztszerző írása:

- Ha nem veszel levegőt, meghalsz
- a Föld nem teljesen gömbölyű, a sarkoknál kissé lapított
- Az MSZP eladta magát a Fidesznek
- Jókai Mór híres magyar író
- zöld alma zöld színű

Köszönöm a figyelmet

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 10:49:04

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: sajnos befogott orral ugyan, de a Fideszkdnp-re fogok szavazni, bár ezer dologban nem értek velük egyet.
De jelenleg ők a kissebbik rossz.

dare 2018.01.16. 10:49:41

@Sterbinszky Tivald: Aki keres, az talál. Ha megvan el is lehet olvasni, talán nem árt meg.

@VaradiJanos: Az Mszp kormányzat alatt elengedték a plebs kezét, és ők ezt nem felejtik könnyen.
El is lettek zavarva a fenébe, szerencsére már senki nem kíváncsi rájuk.
A Fidesz ellenben annyira szorítja a kezüket, hogy szinte már a vért is kiszorítja belőle.
A szemük láttára teszik tönkre a jövőjüket, és nem tesznek semmit ellene.
Pedig ezeket is el lehetne zavarni a fenébe, erre még nagyobb szükség is lenne mindannyiunk számára.
Kivétel a szervilis embereknek, mert azok nem tudnak más közeget elképzelni.

Szarazinda 2018.01.16. 10:49:46

@Sexual Harassment Panda: úristen, a kisebik rossz. Évtizedekre elcseszi ezt az országot és ezt a társadalmat

chrisred 2018.01.16. 10:55:31

@XV. pius pápa: De, az embereké is változhat, mondjuk az semmi ahhoz képest, ahogy a pártok beállítottsága változik. Nekem a kilencvenes évek elején több olyan SZDSZ szavazó ismerősöm volt, aki még azt is nehezményezte, hogy szóba álltak az utódpárttal, nem hogy koalícióra léptek vele. Vagy a konzervatívok, akik a kezdet kezdtén megvetették a fideszes liberális pártelitet, majd kényszeredetten elfogadták, hogy ők a polgári erő Magyarországon, majd 2010 óta újra elutasítják.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 11:03:19

@6.Lenin: A fidesz egy múló illiberális rosszullét képviselője. Olyan mint a kommunizmus, fasizmus és más hasonló szürreális álláspontok képviselői. Azok is populizmussal, csalással és az emberek félrevezetésével fennmaradtak pár évtizedig, de miután az emberek rájöttek hogy ez egy tévút, és nem vezet sehová, visszatértek a fejlődést leginkább szolgáló demokratikus, kapitalista piacgazdasághoz. Ezek a szürreális rendszerek nem voltak kitartóak, egy világválság vagy háború hatására mindig új utakat kerestek, elégedetlenek voltak a fennálló kapitalista rendszerrel, és általában kudarcot is vallottak. Így lesz ez az illiberális csökevény államokkal is.

Szarazinda 2018.01.16. 11:07:56

@XV. pius pápa: úgy is van, oszt majd először vér folyik, oszt jön a következő elmebeteg rezsim. Na ez az igazi hungarikum

6.Lenin 2018.01.16. 11:11:24

@XV. pius pápa:

Ez 1 elfogult vélemény, semmivel sem tudnád alátámasztani. Tévedések halmaza, mint az előbbi hozzászólásaid is.
Még talán annyit, hogy ráadásul egy kisebbség véleménye, igaz, ettől még lehetne helytálló, de ahhoz viszont z kellene, hogy fel is tudnál kínálni helyette egy meggyőző alternatívát.
Ami talán még működőképes is lenne.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 11:16:30

@chrisred: A liberális és szociális álláspontok közel állnak egymáshoz. A kommunista és fasiszta nem. Mondom, az emberek belső nézőpontja nem változik max. egy párté változik, hogy bizonyos nézőpontok rá szavazzanak. A fasiszta orbánból és kövérből sem lesz soha ártatlan bárányka. A farkas sem válik birkává, inkább bekebelezi azokat. Mondjuk a jellemtelen kapzsi emberek, amilyen orbán, a kívülre mutatott nézőpontja változhat (a belső jelleme azonban soha) attól függően hogyan tud könnyebben lopni. Például ifjú kommunistaként kezdte(de ha éppen akkor hitler lett volna hatalmon a hitlerjugendbe is belépett volna) , mert az érdeke ezt kívánta, majd liberális lett mert azt hitte azzal majd többet lophat, de aztán amikor hatalmat szerzett kibújt a valós fasiszta tolvaj énje. Az ilyen jellemtelen emberek úgy váltogatják a politikai nézeteiket mint én az alsógatyám. Én azonban a becsületes választópolgárokra gondoltam, nem rá.

ben2 2018.01.16. 11:18:09

A cikk szerzője több olyan feltételezésre építi az elméletét, amelyek nem megalapozottak.

1. A Fidesz potenciális szavazóbázisa az a kb. 3 millió ember, akik a migráns népszavazáson megjelentek a kormányzat álláspontját támogatták. Tehát a Fidesznek valóban megvan a kb. 2 milliós törzsszavazói bázisa, de kb. 1 millió potenciális szavazót még azon felül is meg tud szólítani.
A Fidesz nem véletlenül tolja az agyatlan Sorosozást: ezzel lehet elcsábítani azt a jobbikos réteget, akik a Jobbik tartózkodó magatartása ellenére elmentek a migránsok ellen népszavazni úgy, hogy a csapból is az folyt, hogy a népszavazásnak nincs valódi tétje.

2. A szerző a bizonytalanokat automatikusan a kormányellenes táborba sorolja. Már többször volt belőle pofáraesés, hogy a nagyobb választói aktivitást egyik vagy másik párt egyértelmű előnyének állították be, miközben a bizonytalanok könnyen hoznak az utolsó pillanatban intuitív döntést, így egyáltalán nem törvényszerű, hogy a 40% bizonytalant teljes egészében ellenzéki szavazónak lehet elkönyvelni. 2002-ben pl. minden kutató azt hozta ki, hogy a nagyobb részvétel a fidesznek kedvez, mégis az átlagon felüli választási hajlandóság ellenére az mszp győzött. Utólag kiderült, hogy a bizonytalanok messze nem alkotnak olyan egységes tábort, mint amilyennel a közvéleménykutatók és az elemzők számoltak.

3. Ha a választási részvételnek köszönhetően meg is ugrik a protest szavazók száma, az ellenzék koordinált indulása hiányában (és ez alatt a teljes jobbik-ballik koalíció értendő, nem valami mszp-dk-lmp ballib minimálprogram) az ellenzékre leadott szavazatok szétforgácsolódnak, tehát még a 30% körüli Fideszes listás eredmény is bőven elég lenne a választási sikerre. 1994-ben az MSZP 33%-os listás eredménnyel 54%-os parlamenti eredményt ért el. A '94-es választás ráadásul kétfordulós volt, tehát a többi pártnak sokkal több lehetősége volt visszalépésekkel koncentrálni az egyéni körzetek szavazatait, most pedig egyetlen szavazat többlet is elég az első fordulóban egy egyéni hely megszerzéséhez.

Jelenleg az ellenzék amolyan tyúk vagy tojás problémával áll szemben: amíg nincs össz-ellenzéki összefogás, addig nincs értelme a választói aktivitásnak, amíg nincs választói aktivitás, addig a pártoknak nem éri meg összefogni.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 11:23:47

@Szarazinda: én ugyanezt gondolom a ballibekről.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 11:24:21

@6.Lenin: Nem én támasztom ezeket alá, hanem a történelem már számtalanszor bizonyította. Az állami, diktátumokra alapuló felülről vezérelt rendszerek mind elbuktak. Pont azért mert nem javítja a saját hibáit, mint egy politikai váltórendszerben működő demokrácia. Nem működik a rendszertől független ellenőrzés, ami feltárja a hibákat, így akár évtizedekig a téves irányba is mehet. Ez nagyon kockázatos, és általában mindig elbukik.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 11:31:17

@6.Lenin: A liberális demokratikus kapitalista versenypiacgazdaság évszázadok óta sikerrel működik, az emberiség 19-20.századi fejlődése annak köszönhető. Ha a ruszkikon, kínán és az ilyen orbán féle döbrögiken múlt volna szerintem még mindig ökrökkel szántanánk és kézzel aratnánk. Szerencsére azért van sikeres út is, azt kell választani nem az orbán és putyin által képviselt autokrata feudális utat.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 11:34:16

"Ellenben azt is biztosra vehetjük, hogy ettől nagyobb tömeget nem tud megszólítani a Fidesz".
Miért is olyan biztos ez?

Nem értem, miért feltételezi bárki is, hogy a választáson egyébként nem aktivak pártpreferenciája JELENTŐSEN különbözik a választáson résztvenni szándékozókétól ?

ben2 2018.01.16. 11:34:22

@XV. pius pápa:

Ki kellene egy pillanatra kukkantanod a magad köré vont információs buborékból és rögtön belátnád, hogy a véleményed a legtöbb (és nem csak magyar) politikusra is ugyanígy ráhúzható.
Innentől pedig átmegy az egész hitvitába: nem azért utálsz meg valakit, mert kiderül róla, hogy jellemtelen, fasiszta tolvaj, hanem azért mondod rá, hogy jellemtelen, fasiszta tolvaj, mert eleve utálod.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 11:34:23

@Sexual Harassment Panda:

Ezzel én is így vagyok. Nem a korményt szeretem annyira, hanem a ballib ellenzéket gyűlölöm annyira.

Larry Silverstein 2018.01.16. 11:35:37

@XV. pius pápa: jo, hat en is pont ezt akarom h minnel tovabb legyen hatalmon

egesz addig amig a ballib lipsik az ellenzeke

6.Lenin 2018.01.16. 11:39:13

@XV. pius pápa:

Eddig minden rendszer elbukott, ha a történelmet vesszük alapul, de nem azért, amit te próbálsz okként felhozni.
Még egy családban is a következő generáció még lehet, hogy a családfő elképzeléseit követi nagy vonalakban, de az unokák, ükunokák már nagyon nagy valószínűséggel nem
Azok buknak, akik nem tudják követni ezeket a változásokat. Ha Fidesz sem fogja, nyilván bukik, de ez nem most lesz. Nincs megfelelő alternatíva felkínálva. Nem az illiberalizmusa okán sem. Ez csak útkeresés egy most bukásban lévő rendszer helyett. Nyilván nem ez lesz a végleges megoldás sem, mert olyan nem létezik.

"Neked megvan a saját utad, és nekem az enyém. Ami pedig a helyes és egyetlen utat illeti: olyan nem létezik.

Friedrich Nietzsche"

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 11:40:13

@pefe: "ha 4 éve az összefogáshoz a Jobbik és az LMP is csatlakozott volna akkor"

tehát a jobbikos automatikusan leszavaz a DK helyi jelöltjére (és viszont a másik településen) akit egyébként lámpavasra lógatva képzel el esténkét

és ti ezt tényleg így képezitek el tök komolyan :)

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 11:40:20

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: szted mi lesz az eredmény?
Az én jóslatom: kb a 2014-es scenario fog megismétlődni.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 11:40:46

@ben2: Amit kifelejtettél, hogy ez a 2 millió fidesz szavazó (nevezzük őket lefizetett seggnyalónak, vagy mindent beszopó birkának) feletti 1 millió jobboldali beállítottságú ember undorodik az orbán féle jogász-tolvaj gazemberektől, és soha nem szavazna rá, akármennyire is hízeleg nekik a vigyorgó álarca mögött megbúvó, mézesmázos dumájával. Talán ha elkotródna az egész führerkar, akkor szavazna rájuk, de addig soha.

Larry Silverstein 2018.01.16. 11:42:17

@XV. pius pápa: Amit kifelejtettél, hogy ez a 2 millió fidesz szavazó (nevezzük őket lefizetett seggnyalónak, vagy mindent beszopó birkának) feletti 1 millió jobboldali beállítottságú ember undorodik az orbán féle jogász-tolvaj gazemberektől, és soha nem szavazna rá

- vagy nem szavaznak egyaltalan, vagy megiscsak Orr banra

hat nem is a ballipsikre MUHAHAHAAHHa

BéLóg 2018.01.16. 11:45:53

80%-os részvétel mellet, elyxühet, a fidesznek 9/10-ede lesz...

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 11:47:02

@Sexual Harassment Panda: Reméljük, mert jön az újabb világválság és akkor remélem ez a paprikajancsi lesz hatalmon. Megnézem milyen magas kerítéseket vagy stadionokat épít pénz nélkül. Mivel a válság most keletről jön nem nyugatról, az imf-et és a nyugatot meg elüldözte igen nagy szarban lesz. De sebaj majd eltolcsi nyomtat forintot, aztán sepregethetjük az utcán mint a milpengőket. A korlátlan pénz korának ugyanis hamarosan vége. A válság óta eltelt 10 év, emelkednek a világban a kamatok.

BéLóg 2018.01.16. 11:49:14

@dare: Aha, zsenikém, és persze le is fényképezik és bemutatják a "földbirtokosnak". Sőt, mivel még az is lehet hogy ezt kamuzzák, a legjobb ha a Földbirtosok bemegy velük a fülkébe.

Ja. Neked meg azany ádpi csáját, hülyegyerek. Ennél azért már több kell!

6.Lenin 2018.01.16. 11:50:12

@XV. pius pápa:

"A liberális demokratikus kapitalista versenypiacgazdaság évszázadok óta sikerrel működik"

Amennyiben a forradalmak, és világháborúk a siker jellemzői, akkor igazad van. Szerintem az említettek a kezdetük óta a válságok sorozata, de tudtak rajta még valamit reszelgetni, ezért működik (?) még ma is, bár most is egy válságok sorozatát éli meg.
Majd az úton eldől, hogy az orbáni illiberalizmus, vagy a kínai kommunizmus, vagy a gyurcsányi demokrácia lesz-é a nyerő, vagy az Európai Muszlim Liberális Unió (zsidók támogatásával), netán a Soros féle nyitott társadalomnak nevezett rabszolgaság.
Izgalmas korban élünk, mint eddig minden generáció.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 11:51:45

@Megkúrt úrfi látens heterosexuális vezérüszü: "Akkor ahogy látomakkor volt a legnagyobb a részvétel, amikor ki volt mindenki töke a fidesszel. Most is ez lesz, 70 feletti eredménnyel és a fidesz bukik. "

2002-ben annyira volt tele mindenkinek a töke a fidesszel, kemény 10 fős többsége lett a kormánypártoknak a 386 fős parlamentben

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 11:52:03

@Larry Silverstein: Maj d szavaz egy értelmesebb jobboldali pártra. Mondjuk az lmp-re, vagy a jobbikra. De ameddig nem fognak össze a baloldallal, mint churchill sztálinnal, addig marad orbán. Nem baj az, ha még egy kicsit marad, annál nagyobbat fog bukni. Hagyni kell még 1-2 ciklust dúlni. Máskülönben soha nem szabadulunk meg tőle végleg, mint 2002-ben.

Larry Silverstein 2018.01.16. 11:53:35

@XV. pius pápa: "A liberális demokratikus kapitalista versenypiacgazdaság évszázadok óta sikerrel működik"

kiveve ha ballib lipsi Qrmany van

Larry Silverstein 2018.01.16. 11:55:59

@XV. pius pápa: mar hogy szavazna jobbos ember buzeransokra

annyi erovel ballibekre is szavazhatna

asszem az lmp es a jobbik programja kimerul az alapjovedelemmben meg abuzijogokban .... ennyi erovel a lipsikre is szavazhatna a jobboldali mintapolgar MUHAHA

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 11:58:01

@6.Lenin:Ne ferdíts mint a führered. Sok gazdag ország jött létre nyugaton, amelyek köszönik szépen jól vannak a jelenlegi rendszerben. A sikertelenek meg, akik csak elégedetlenkedni és irigykedni tudnak munka és ész helyett, természetesen keverik a szart, mint mindig a történelemben. Reméljük elég erősek leszünk ehhez, hogy megvédjük gazdagságunkat ezektől a szarkavaró illiberális csóringer faszkalapoktól.

GyMasa 2018.01.16. 11:58:02

@XV. pius pápa:
...A liberális és szociális álláspontok közel állnak egymáshoz...
Hat, "szocialis allaspont az nem tudom mi, de ha a _Szocialistara_ gondoltal, akkor pont, hogy total ellentetesek egymassal.
A liberalis eszmek individualistak, a szocialista eszmek pedig kollektivistak.
(most szoritkozzunk a liberalis eredeti jelentesere, es ne a specialisan magyar, "balliberalis" kifejezesre!)
... A kommunista és fasiszta nem...
Pedig ezeknek sokkal tobb koze van egymashoz, csak a paletta ket szelso vegen helyezkednek el.
Mindketto egy tekintelyelvu berendezkedes, ahol az "allam" gondoskodik az egyenekrol.
Ja, es mindketto vegeredmenyben ugyanolyan "jo" az egyennek.
Semennyire.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:00:17

@GyMasa: Abban tényleg igazad van hogy egy kommunista kis titkárocskából tényleg könnyebben lesz fasiszta diktátor. Ezt magyar példák is bizonyítják.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 12:00:43

@XV. pius pápa: biztos vok benne h legkésőbb Orbán jövő kedden (Is) +bukik.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 12:01:17

@Sexual Harassment Panda:

A DK marad az egyetlen ballib szervezet, az MSZP nem fog bejutni.

Momentumnak vége.

Bejut: Fidesz, Jobbik, LMP, DK.

Fidesz 50 % felett fog kapni, többet, mint 2010-ben.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:04:10

@GyMasa: Nem tudom melyik matolcsi egyetemen nyomták a fejedbe ezt a sületlenséget, de a szabadság elve és a szociális érzékenység pozitív fogalmak és közel álnak egymáshoz. A kommunista fasiszta eszme hasonlóságában viszont igazad van, ezt orbán példája is bizonyítja.

dare 2018.01.16. 12:05:38

@BéLóg: Mi a jó édes anyádat fölényeskedsz, normálisan nem tudsz szólni valakihez?
Egyébként a sztori eléggé mellbevágott, mivel nem néztem volna ki az adott illetőből ( a többiből igen), hogy ilyet tesz.
Beáll szolgalelkűnek, pedig nagyon nem az a fajta.
Azóta is ezt emésztgetem, és nagyon nehezen tudom elfogadni ezt a tettét.
A szemembe azt mondja nem megy szavazni, senkire sem érdemes , és mégis ugrik a munkaadója szavára.
Ezt minek nevezzūk?

konrada 2018.01.16. 12:06:32

@XV. pius pápa: "De ameddig nem fognak össze a baloldallal, mint churchill sztálinnal, "
jaja. Milyen jól is sült az el Magyarország számára...

GyMasa 2018.01.16. 12:07:09

A temahoz hozzaszolva pedig:
Az ellenzeknek eloszor fel kellene ismernie, hogy a fidesz ugyanolyan baloldali populista/demagog iranyvonalat kepvisel, mint az ellenzeki partok, tehat az ellenzek ma nem egymassal harcol, hanem a fideszzel, akik sajnos a legjobbak a baloldalon.
Es ezert nem fog a jelenlegi ellenzek belathato hataridon belul kormanyt alakitani.
A passziv szavazok pedig jobbara a valodi jobbos emberekbol allnak, akiknek a fidesz nem elegge jobbos, a jobbik meg tulsagosan szelsoseges.
Vegul, a cikk alapfelvetesere visszaterve:
Ez az erveles tulajdonkeppen csak az eddigi ellenzeki narrativa atoltoztetese, semmi tobb.
Ugyanis itt _SEM_ tudtuk meg, hogy mi az az ok, ami miatt el kell menni szavazni, a kormanyvaltason kivul, amit mar eddig is tudtunk.
Arrol mar nem is beszelve, amit tobben reszletesen kifejtettek. Es, amit nem ismetelnek el ujbol.

kvadrillio 2018.01.16. 12:07:40

MIVAAAN ????? KÉT NATO-ORSZÁG MEGY EGYMÁS ELLEN ??? :o)))

2018. 01. 15.
Háborúra készül Törökország – A hadsereg Erdogan parancsára van

A Népvédelmi Egységek (YPG) nevű kurd milícia ellenőrizte északnyugat-szíriai Afrín térsége elleni török hadművelet “minden pillanatban” megkezdődhet – jelentette ki Recep Tayyip Erdogan török államfő hétfőn Ankara Sincan nevű külvárosában, egy gyártóüzem megnyitóján.

Pillanatokon belül megkezdődhet a török hadművelet Szíriában Térkép a szíriai helyzetről, katonai állásokról
Erdogan beszédében kifejtette: a katonai beavatkozás előkészületei lezáródtak. A török haderő rövid időn belül “elintézi Afrín és Manbedzs ügyét” – fogalmazott az elnök.

Manbedzs térsége szintén az YPG fennhatósága alatt áll, de különálló terület közvetlenül az Eufrátesz jobb partján. Azzal, hogy az Eufráteszi Pajzs fedőnevű török hadművelet 2016 augusztusa után kiszorította az Iszlám Állam dzsihadistáit a határ menti térségből, Ankara Afrín és Manbídzs egyesítését is meg tudta akadályozni.

Ankara terrorszervezetnek tekinti az YPG-t és attól tart, hogy a szíriai kurd fegyveresek térnyerése felerősíti a több mint tízmilliós törökországi kurd kisebbség függetlenségi törekvéseit. Az NTV török hírtelevízió információi szerint az YPG mintegy 10 ezer milicistája állomásozik Afrínban.

Az Ihlas török hírügynökség hétfői jelentése szerint a térséggel északról határos török Kilis tartományban a harckocsik és a tarackok már csak a vezérkar parancsára várnak.

A török tüzérség szombat óta a nyugatra található Hatay tartomány felől több tucat lövést leadott Afrín irányába.
Az YPG ugyanakkor meghatározó szerepet játszik abban a Szíriai Demokratikus Erők (SDF) nevű lázadószövetségben, amely az amerikai vezetésű koalíció legfontosabb helyi partnere az Iszlám Állammal szemben. Az SDF, amelyet az Egyesült Államok fegyverekkel és kiképzéssel is támogat, Szíria területének mintegy egynegyedét tartja az ellenőrzése alatt az ország északi és keleti részében.

Annak kapcsán, hogy Washington egy 30 ezer fős új, határvédelmi alakulat létrehozásán dolgozik az SDF parancsnoksága alatt Erdogan úgy fogalmazott: Törökországnak az a feladata, hogy “még születése előtt megfojtsa ezt a terrorhadsereget”.

A szintén NATO-tag Egyesült Államokra utalva közölte: az az ország, amelyet szövetségesünknek mondunk, minden kifogásunk, figyelmeztetésünk és jó szándékú javaslatunk ellenére kitart amellett, hogy határaink mentén “terrorhadsereget” alakítson ki. Lehet-e más célpontja ennek a “terrorhadseregnek”, mint Törökország? – hangoztatta Erdogan.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:09:10

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ez így pont jó. LMP, DK, JOBBIK együtt 50% plusz egy szavazat, fidesz meg 50% mínusz egy szavazat. Ez így jó felállás de majd csak valamikor később. Még egy újabb világválság hadd pusztítsa egy kicsit orbán egoját. Most még a következő válságig szerintem nyugodtan maradjon. Nehogymá olyan mázlija legyen, hogy egy újabb válság alatt sem lesz kormányon. Azt még várjuk meg.

dare 2018.01.16. 12:11:10

@Larry Silverstein: Nem merūl ki, sőt, többen járnának jól vele mint a mostani kormányzással.
Most pár 100 ember jár jól, alattuk pedig pár millió élhetne jobban.
De tudom, csak a fidesz, csak a fidesz....
Mondtam már, hogy ki nem állhatom a talpnyalókat?

röf 2018.01.16. 12:14:27

A cél, minél többen menjenek el szavazni.
És szavazzanak a Fidesz-re.
Minden normális embernek ez az érdeke.

felső határ nincs 2018.01.16. 12:14:57

minden nap jobbnal jobb hirek jonnek a gazdasagbol

senkis se hiszi h kormanyvaltas lesz, foleg nem az ellenzeki balfasz politikusok....mondjuk olyan 130 honapja vezet a fidesz toronymagasan minden felmerest, ennel lefutottabb valasztas meg nem volt europaban

GyMasa 2018.01.16. 12:16:38

@XV. pius pápa:
...Nem tudom melyik matolcsi egyetemen nyomták a fejedbe ezt a sületlenséget,...
Maris fogynak az erveid, es a szemelyeskedeshez kell folyamodni?
...de a szabadság elve és a szociális érzékenység pozitív fogalmak és közel álnak egymáshoz...
AKkor jo lenne, ha megfeleloen valogatnad meg a kifejezeseidet egy erveles soran, ugyanis a "liberalis"-sal egy csoportban a "szocialista" van.
Es, ebben az ertelemben ezek, bar nem a skala ket vegen vannak egymastol, de annyira pont tavol allnak egymastol, hogy ne legyen teljes egyetertes kozottuk.
Egy liberalis az egyen- es szabadsagkozpontu, egy szocialista pedig osztalyokban gondolkozik, es hive (nincs ellenere)a szabadsagjogok megnyirbalasanak.
Ha pedig "szocialis erzekenysegrol" beszelsz, akkor ne a "liberalis" eszmekkel hasonlitsd ossze, mert az alma a kortevel.
A szocialis erzekenyseg annyit mutatmeg, hogy egy egyen/kozosseg milyen mertekben erez egyutt a nala rosszabb helyzetben levo tarsaival kapcsolatban.
... A kommunista fasiszta eszme hasonlóságában viszont igazad van, ezt orbán példája is bizonyítja...
Mar nem azert, de az ellenzek is fel tud am mutatni fasisztoid otleteket.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:17:32

A kommentek tökéletesen bemutatják miért tart ott az ellenzék ahol tart.

csak így tovább srácok :)

felső határ nincs 2018.01.16. 12:21:19

@dare: baromsag

milliok elnek jobban a fidesz miatt

mert lett munkajuk

kifizettek a hiteluket

kevesebb a jovedelemadojuk

plusz mindenhol minden epul

A magyaroknak, 1989 ota soha nem volt reszuk ilzen altalanos joletben mint most.

konrada 2018.01.16. 12:23:04

@GyMasa:
...s ne felejtsük el, Hitler pártja is szocialista volt, ugyanúgy vöröszászlókkal, baloldali munkástámogató-programokkal, csak inter helyett nacionalisták voltak...., egyébként a bázisuk ugyanúgy a reményt vesztett munkás osztály adta, mint a másiknak, azaz táplálék vetélytársak voltak.
..egyébként nem véletlen értették meg egymást annyira Sztálinnal egész addig, míg imperium-terjeszkedésben nem lettek egymás vetélytársai....

...szóval q nagy tévedés a nácikat jobboldalinak gondolni, ők legfeljebb a szélsőbalos kommunistáktól voltak jobbra, a klasszikus: klerikális-nemesi, majd az abba tagozódó nagypolgári-polgári jobboldaltól nagyon balra voltak - legfeljebb azok inkább fogadták el az adott politikai helyzetben az inkább szociáldemokrata programozó vegyes tulajdont hirdető - azaz őket inkább békében hagyó - náci programot, mint az őket megsemmisíteni akaró kommunistát...

...mindezt csak azért írom le, mert aki ismeri a Jobbik programját, az látja: nincs is olyan messze az ortodox marxistáéktól: így elég nagy lehet az átjárás.
Történelmi párhuzam: sok kommunistának indultból lett nyilas, majd a kisnyilasokból habzó szájú kommunista....

dare 2018.01.16. 12:23:54

@eßemfaßom meg áll: Az ellenzék a megalkuvó emberek miatt tart ott ahol.
Azok miatt, akik bármikor bárkit eltaposnának azért, hogy nekik jobb lehessen.
És persze jó érzés nekik, ha valaki felett élősködhetnek, a gazdatest pedig csak bambán mered maga elé és tűri

dare 2018.01.16. 12:26:17

@konrada: Hol olvastad a Jobbik programját?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.16. 12:27:56

@midnightcoder2:

"Ez a mindenkori ellenzék szokásos önhülyítése - vagy inkább közhülyítése. Aki nem a kormányra szavazott, az nyilván ránk szavazott volna, csak nem ment el szavazni."

A helyzet ennél is durvább. Aki 2010-ben vagy 2014-ben volt szavazni, az jól tudja, hogy minden szavazófülkében ott áll mögötted egy Orbán-pribék korbáccsal a kezében, és ha rosszul ikszelsz, akkor hatalmasat csap a hátadra. Máshol vasmarokkal megragadják a kezedet és a Fidesz jelöltjére húzatják veled az X-et.

Demokratikus érzelmű ember ezért el sem mer menni szavazni. Ezért az ellenzéki demokratikus pártok már megfogalmazták felhívásukat a NATO-nak és az EU-nak, hogy Fidesz-győzelem esetén ne ismerjék el a választás eredményét, hanem a bevonuló NATO-csapatok internacionalista segítségnyújtás keretében pajzson vigyék Gyurcsány Ferencet a Parlamentbe és tegyék meg miniszterelnökké.

Éljen Gyurcsány! Éljen a Párt!

dare 2018.01.16. 12:30:47

@felső határ nincs: Te hol élsz, ezt nevezni jólétnek?
A vegetálás és a jólét között van egy pici kūlönbség.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:32:38

@konrada: Akkor neked kívánom szálasit helyette.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:33:29

@dare: Köszönöm a demonstrációt.

felső határ nincs 2018.01.16. 12:33:32

@dare: EURoban merve SOHA nem volt ilyen magas netto ATLAGfizetes, ATLAGnyugdij es MINIMALber

szoval igen a fidesz alatt 100 embernek jao a tobbi mind az ElQrokat akarja, nagy a tulekedes

Bru ha ha ha

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.16. 12:35:16

@Larry Silverstein:

Azért nem árt óvatosnak lenni, nem nagyon elbizakodni. 2002-ben is ez lett a Fidesz veszte. Jópár balliba blog is már azt szajkózza, hogy Orbánnak nyert ügye van, a választás lefutott meccs. Direkt arra játszaznak, hogy a biztos győzelem tudatában sokan el sem mennek a Fideszre szavazni, és a végén bukás lesz belőle.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:38:33

@dare: "Te hol élsz, ezt nevezni jólétnek?"

Minden csak viszonyítás kérdése, az utolsó borsodszéli putriban élő segélyes is benne van a Föld népességének legjobban élő 20%-ban, a magyar átlag pedig a legjobban élő 10%-ban

Meg persze lehet onnan is nézni, hogy az átlag magyar szarabbul él mint a Föld leggazdagabb 5%-a

Félig üres is meg félig tele is lehet ugyanaz a pohár.

dare 2018.01.16. 12:40:50

@felső határ nincs: Most ezen csodálkozol.
Elárulok egy nagy titkot.
Ez még az elkúrók alatt is így lenne.
Miért?
Mert olyanok a körūlmények, azt leszámítva, hogy a Fideszt még annyira se érdekli a magyar emberek sorsa, mint az előző kormányzatot.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:42:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: 2002-ben azért pár % volt a különbség az mszp-fidesz között, ettől azért ma kicsit messzebb vagyunk. És volt egy 4,6%-al kiesett miép valamint egy 3,6% nemmszpszdszszavazatot elvivő centrumpárt.

Nyilván erre játszanak már jobb híján a ballibék mert más már nem nagyom van a tarsolyban de nagyon nem olyan a helyzet mint 2002-ben.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:44:00

@felső határ nincs: Ezeket melyik fidesz párttaggyűlésen halottad? Mint annak idején a kádár korszakban. Akkor is szárnyalt az ország, legalább úgy, mint most, a pártvezér és a SZU hathatós irányítása alatt.

felső határ nincs 2018.01.16. 12:46:14

@dare: az elqrok idealis korulmenyek kozott is csodbe mentek es eladosodtak, nem is eccer

raadasul csak ok az orban alternativa, ugyhogy nem lesz semmi kormanyvaltas

6.Lenin 2018.01.16. 12:46:19

@XV. pius pápa:

" Sok gazdag ország jött létre nyugaton, "
Ez igaz, de ezért sok ország szegényedett el, és nagyon sok hulla is keletkezett közben, igaz nem a gazdag nyugaton.
És még én ferdítek.
Te is csak azt idézed, amivel az igazad szeretnéd bizonyítani, természetesen mások a másik részét.
Igazság meg középen sincs, sehol sincs. A maga szempontja szerint mindenkinek igaza van(?)

felső határ nincs 2018.01.16. 12:47:19

@XV. pius pápa: kadar pont a ballipsik, azaz a mai ellenzek oregapja

te mirol beszelsz?

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:47:24

@dare: "Ez még az elkúrók alatt is így lenne.
Miért?
Mert olyanok a körūlmények"

csak jelezném, hogy a böszme a nemzetközi pénzbőség és isteni gondviselés éveiben kúrta el nemkicsit hanem nagyon. A válságba már letolt gatyával előrehajolva széthúzott farpofával érkeztünk.

Szóval a szakértelem európai letéteményesei képesek a várból is szart építeni.

dare 2018.01.16. 12:47:34

@eßemfaßom meg áll: Szerinted milyen lesz az pohár a többségnek 8 év múlva, félig ūres vagy félig tele?
Ha csak azok járnak jól, akiket állam bácsi szeret, akkor az a tömeg aki képtelen a behódolásra, le fog lépni innen.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:47:44

@eßemfaßom meg áll: Van erre jobb példa is. Mészáros és az orbán pereputty szinte szárnyal. A führer ezt általában behelyettesíti a magyarok szóval. Nem kell messzire menni a fideszesnek tele a pohár, a többieknek meg üres.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:49:53

@eßemfaßom meg áll: Bőség most van. 10 éve meg válság volt. Nagyon nem vagy képben, túl sok orbáni sületlenséget hallgatsz.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:52:19

@felső határ nincs: Kádár politikája, életfelfogása megegyezik a mostani führer felfogásával. Mindkettőt átéltem, össze tudom hasonlítani.

dare 2018.01.16. 12:52:48

@eßemfaßom meg áll: Nekem ne mutasd be, a Jobbik és az Lmp is miatta alakult meg.
De azt még mindig nem értem, ez miért ad felhatalmazást bárkinek is az ország szétrablására.
Pardon, közbeszerzés által az ország érdekében meghozott hibás döntésekre.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:55:38

@dare: tehát akkor kire szavazzunk?

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:58:08

@XV. pius pápa: "Bőség most van. 10 éve meg válság volt."

Neked ugye nem erősséged a hosszutávó memória?

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:59:37

@6.Lenin: A szegény országok maguknak köszönhetik ahova jutottak. A lehetőség mindenkinek megvolt, ahogy 90-ben a magyaroknak is. Balfaszul éltek vele, arról nem a nyugat tehet. Hollandia, belgium ugyanúgy romokban hevert 45-ben, most gazdag virágzó kapitalista állam. Ők tudtak élni a lehetőségeikkel a balfasz albánok és társaik meg nem. Ilyen egyszerű. Itt az orbán féle hatökrök évtizedekig a parlamentben balfaszkodtak a többiekkel együtt, kivonulgattak, kordont bontogattak, mások meg becsülettel dolgoztak. A hosszú évtizedes kitartó munkának eredménye van, a töketlenségnek meg nincs. Olyan ez, mint a magyar foci. A belgák csapatot építenek, a magyarok meg az oligarcháikat és celeb focistáikat etetik.

dare 2018.01.16. 12:59:55

@eßemfaßom meg áll: Aki elszámoltatja a piros és sárga színű pénzembereket.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 13:02:18

@dare: nincs kristálygömböm de ha orbán mindenkinek aranyból épít budit a kolbászkeritéses házba akkor is rinyálni fog a v1.0mszpdkszavazó, hogy deanémeteknél 2 aranybudi jár nem egy, szóval orbántaklaroggyéhhalálszegénység bezzegajógyurcsány/azonahétenéppenaktuálismszpvezető megígérték hogy 3 aranybudi lesz.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 13:03:02

@dare: Ok, a poén ült, és most komolyan?

felső határ nincs 2018.01.16. 13:06:20

@XV. pius pápa: Nem, hiszen ma van valasztas, kadarnal nem volt.

Ma a sajat laban all az allam, kadar alatt hitelekbol elt, csakugy, mint utodai, az ElQrok alatt.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 13:07:00

@XV. pius pápa: gondolom az is segítette őket, hogy Hollandia/Belgium leigázta a fél világot, kiírtva tízmilliókat, ill. nem volt 45 év szocializmus.
Ha hallgattál volna..

dare 2018.01.16. 13:09:20

@eßemfaßom meg áll: Nekem sincs, de azt jól látom, hogy meg se fordul a kormányzat fejében a mindenki szó.
Egy réteg a helyes kifejezés a mindenki helyett, és ha ezt elfogadjuk, akkor nincs is itt semmi probléma.
Én nem fogom, mert eleve nem vagyok szolgalélek beállítottságú, de aki el tudja fogadni, annak lelke rajta.

felső határ nincs 2018.01.16. 13:09:39

@XV. pius pápa: 2008ban, 10 eve a szlovakoknal 9% volt a GDP emelkedes, mo-n 1% alatti, es meg ez is csak emelkedo hitelekbol.

Ma legfeljebb par tized szazalekkal novekednek gyorsabban a szlovakok, sikitanak is a lipsik hogy bezzegaszlovakok

Bur ha ha ha

konrada 2018.01.16. 13:12:50

@XV. pius pápa:
Ez most komoly??

Te az 1600'-as években már polgárosodott, 1945-ben még az országuk többszörösét kitevő területtel-népességgel rendelkező Belgiumot hasonlítod az 1912-ben török gyarmat Albániához??

...hol a kandi kamera???;)))

dare 2018.01.16. 13:12:59

@eßemfaßom meg áll: Már leírtam, Lmp és a Jobbik (a Momentum nekem még talány jelenleg).

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 13:15:14

@konrada: bizony, az a Belgium a példakép, amelyik 10millió kongóit írtott ki, most meg ossza az észt "európai értékekből" . Ide jutottunk. A barom neg valszeg el is hiszi amit mond.

konrada 2018.01.16. 13:22:10

@dare:
Irigylem gyermeki tisztaságú naívságod.
...te ezek szerint komolyan azt hiszed, ha gengszterváltás történik, akkor a következőnek nem a saját slepje segítése - meg azok előnybe hozása akik hatalomba juttatták - lesz a fő célja, hanem a népboldogítás.

...most már tudva ezt az atitüdöd, érthető, miért hiszed az, hogy az ország jóléte csak azon múlik, cserélődik-e a politikusgárda...

GyMasa 2018.01.16. 13:22:45

@dare:
... Szerinted milyen lesz az pohár a többségnek 8 év múlva, félig ūres vagy félig tele?
Ha csak azok járnak jól, akiket állam bácsi szeret, akkor az a tömeg aki képtelen a behódolásra, le fog lépni innen...
A vilagbank meceje szerint az szamit szegenynek, akinek a napi bevetele kevesebb, mint 2 USD.
Azt hiszem, ma Magyarorszagon a nullahoz erosen kozelit azoknak a szama, akik ennyire keves bevetellel rendelkeznek.
Es, gyanitom, 4-8-12-120 ev mulva is igy lesz.
Szoval, teszik-nem tetszik, Magyarorszag nem szamit szegeny orszagnak.

GyMasa 2018.01.16. 13:26:19

@eßemfaßom meg áll:
...hogy deanémeteknél 2 aranybudi jár nem egy, ...
Hihi!
Igazi kommunista tempo. A nemeteknek nem _JAR_ az a ket budi, hanem Fricz osszesporolja ra a penzt a fizetesebol, es megveszi maganak. Kp.-ert, es nem hitelre.
Mert Nemetorszagban a kapitalizmus jo 500 eve alatt kialakult az a szemleltmod, hogy egy felnott embenek onmagarol kell gondoskodnia, es nem az allam felelossege ezt megtenni.
Ezert haragszom nagyon a magyar kommunista 50+ evre, mert pont ezt az igenyesseget sikerult kiirtani a nepbol (most fuggetlenul attol, hogy ELOTTE ez mennyire volt jelen az orszagban).

dare 2018.01.16. 13:31:30

@konrada: A jó öreg sárga színű mantra.
Uncsi (ásít).

dare 2018.01.16. 13:36:28

@GyMasa: Végre egy jó hír.
Már úgy aggódtam le fogunk maradni.
Szerencsére minden ok.
Köszi, most megkönnyebbūltem, gazdag ország a miénk.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 13:41:57

@Sexual Harassment Panda: A 10 millió kongóit nem belgium irtotta ki húgyagyú, hanem az olyan hozzád és führeredhez hasonló fasiszta féreg emberek. Semmi közük belgiumhoz, ahogy nektek sincs semmi közötök a magyar emberekhez, hiába mantrázza a pszichopata führeretek naponta ezerszer a pártmédiájában hogy ő és a birkái az ország. Az ilyen antiszemita cáltaláosító patkányok miatt nem élhető még mindig a világ.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 13:47:18

@Sexual Harassment Panda: Belgium legalább tanult a féreg emberek hibáiból, akik az országuk zászlaja alatt követtek el patkányságot. Ti mit tanultatok a zsidók elhurcolásából? Semmit, basszátok meg még szobrot is emeltek annak, aki lepaktált hitlerrel és támogatta a deportálásokat.

konrada 2018.01.16. 13:49:27

@dare:
Ja vagy úgy! Csak sárgát mantráztál, de nem gondoltad komolyan.
Az mindjárt más fekvést ad a leányzónak!;)))

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 13:53:35

@konrada: Fejlődésben mindenesetre fényévekkel előtted járnak. Ők már 1600-ban polgárosodtak, ti meg most jöttetek ki a barlangból. És ezért is természetesen a gyurcsány a felelős.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 13:53:40

@XV. pius pápa: ja èrtem, szóval Belgiumnak nem voltak afrikai gyarmatai. Minden világos!

dare 2018.01.16. 13:59:49

@konrada: Minek kellett volna neveznem?
Bölcs, éleseszű meglátásnak?
Ha ők nem lopnak, akkor mi lopunk, ha mi lopunk, ők nem lophatnak, ha sokat lopunk, ők kevesebbet lophatnak, ha mind lopunk és senkit nem számoltatnak el, akkor bármeddig lophatunk....
Ez ám a bölcsesség. ;D

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 14:04:11

@Sexual Harassment Panda: Húgyagy, ha ismernéd a történelmet, akkor tudnád, hogy a feudalizmusban nem nemzetiségi alapon uralkodtak, hanem a megszerzett területek alapján. Így a belga nemzetnek kb. annyi köze volt a gyarmatokhoz, miint nekünk a habsburgokhoz. A magyar királyság sem a magyar emberek országa volt, hanem az éppen itt uralkodó területhódítóké. Tehát a feudális-gyarmati viszonyokat összemosni nemzetekkel, országokkal erős csúsztatás és nagyfokú tudatlanságra vall. Javaslom tanulmányozd még a történelmi társadalmi viszonyokat még egy darabig az itteni náci böfögés helyett.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:04:42

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: régebben azt írtad, 2022-re a jobbik lesz az új ballib pàrt

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:05:31

@XV. pius pápa: szép terelés. Belgiumnak semmi köze nem volt a belga király kongói gyarmatához. Értem.

ben2 2018.01.16. 14:05:50

@dare:
"Mert olyanok a körūlmények, azt leszámítva, hogy a Fideszt még annyira se érdekli a magyar emberek sorsa, mint az előző kormányzatot. "

Szerinted elképzelhető lett volna Gyurcsánytól vagy Bajnaitól (Medgyessyről nem is beszélve), keresztülverje az előtörlesztést majd később a devizahitelek forintosítását fix árfolyamon akár azon az áron is, hogy összerúgja a port a nyugati pénzügyi körökkel?
2010 előtt még az volt a mantra, hogy hagyni kell a devizahiteleket bedőlni, mert azzal a nép majd jól megtanulja, hogy mi az az árfolyamkockázat.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 14:08:56

@Sexual Harassment Panda: A belgiumban uralkodó embereknek voltak gyarmatai nem pedig belgiumnak. A magyar királyság is a habsburg uralkodó birodalma volt nem pedig az osztrák embereké. Az osztrák parasztnak annyi köze volt a hortobágyhoz, mint a magyar parasztnak tirolhoz. Vagyis semmi. A feudális viszonyok teljesen mások voltak a jelenlegieknél.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 14:11:22

@Sexual Harassment Panda: Az égegyadta világon semmi köze nem volt. A feudalizmusban a pa4asztnak kuss volt a neve.

dare 2018.01.16. 14:12:15

@ben2: Röviden: nem
Bár Bajnai szintén talány.
De most tiplizek, majd máskor hosszabban.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 14:12:22

@Sexual Harassment Panda: No mi van faszfej kifogytál az érvekből? Nem csodálom 6 elemis bizonyítvánnyal.

konrada 2018.01.16. 14:12:23

@dare:
Aztt hittem, hogy azt a gyermeki álmodat nevezted mantrának, amiben a jólét kulcsa a gengszterváltás, erre volt az a válasz, ami

Természetesen én nem gondolom azt, hogy azért kellene maradni egy politikai vonulatnak, mert a másik is lopni fog.
...de azt igen, hogy csak azért, mert lop, nem kellene változtatni, mert a másik is lopni fog.
Magyarán: engem egy politikai csoprtosulásnál inkább az érdekel, hogyan válaszol a fellépő gazdasági kérdésekre, miként reagál a problémákra, mennyire rugalmasan, hogyan oldja meg azokat, mennyire flele meg az én érdekeimnek.
...ha a másik alternatíva hasonlóan megfelelő, vagy jobbnak tűnik, akkor számítani fog az is, hogy hátha nem lopnak majd...
...de ha a felsoroltakban rosszabbaknak látom-tapasztaltam, akkor csak azért váltani, hátha nem lopnak majd, színtiszta naív butaság volna, mert mint írtam, úgyis lopni fognak....

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:14:34

@XV. pius pápa: és mond csak balfasz, mennyi ideig volt Belgiumban szocializmus?

konrada 2018.01.16. 14:15:06

@Sexual Harassment Panda:
Egyébként tényleg terelés az egész ahhoz képest, mi is volt a kiinduló helyzet:
Ez a vicces kedvű hasonló gazdasági potenciált látott az 1945-ös belga és albán gazdaságban...;DDD

Elchango 2018.01.16. 14:15:09

Ti nyerni fogtok ballib-maszop retkedekek??? :-):-):-)

Perrrsze! 80%-os reszvetel...Muhahahahahahahahahahaha....ha mar nagypalyasak vagytok DK_maszop retkek akkor inkabb irjatok 99.99%-ot a rohadas jojjon ratok:-) muhahahahahahahaha..

es persze el ne felejtsetek a 2 millio erdektelen embert is hozzaadni a ti bandatokhoz, virtualisan,mert aki nem megy el szavazni azt ti is magatokhoz szamitjatok:-))))))))))))))

LoL. Aprilips 8.-an este egyutt fogunk rohogni szarhaziak!!!

Mi rajtotok, Ti magatokon!

Ui: Jojjon az ujabb 2/3!!!! Gyurcsotanyt meg kotelre a bandajaval!

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:18:17

@konrada: persze h terel. Valszeg rájött mekkora "böszmeséget" fröcsögött, és mivel törölni nem tudja, inkább relativizálja, elkeni, aztán kínjában személyeskedik.
Rendkívül szórakoztató.

ben2 2018.01.16. 14:18:19

@XV. pius pápa:

Minden ország profitál a gyarmataiból függetlenül attól, hogy közjogilag kinek a fennhatósága alatt állnak. Pl. az osztrák parasztnak nagyon nem mindegy, hogy mennyiért tudja eladni a portékáját a bécsi piacon, azaz ha a nemesség gazdagszik a gyarmatokból, az lecsorog az alattvalókig is, ezért volt a gyarmattartó országokban a gyarmati rendszernek erős társadalmi támogatottsága.
Az eredeti felvetés pedig az volt, hogy Te egy gyarmattartó ország fejlődését hasonlítottad egy gyarmati sorban lévőhöz és kizárólag a politikai-gazdasági rendszer javára írtad a kettő közötti jelentős életszínvonalbeli különbséget. Kb. mintha egy rabló életszínvonalát hasonlítanád az áldozatéhoz, hogy a rabló azért él jobban, mert tiszteletben tartja a szabadságjogokat (azaz hogy mindenki szabadon rabolhasson másoktól).

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:24:32

@XV. pius pápa: "Semmi közük belgiumhoz, ahogy nektek sincs semmi közötök a magyar emberekhez, hiába mantrázza a pszichopata führeretek naponta ezerszer a pártmédiájában hogy ő és a birkái az ország. Az ilyen antiszemita cáltaláosító patkányok miatt nem élhető még mindig a világ."

Szerencse h te nem általánosítasz, balfasz.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 14:28:07

@konrada: Tudjuk, ameddig a lopott szajréból te is kapsz, támogatod a maffiát. Miért nem ilyen egyszerűen fogalmazod a nyílvánvalót? Az egész orbán rendszer erre épül. Ha elfogy a pénz kártyavárként fog összeomlani. A minap is szónokolt egy fidesz pap a hódok városában. Minden második szava a pénz volt, hogy azért kell orbánt támogatni, mert ő adott neki a legtöbbet. Ezt a lángelmét! No és ezek az irigy kapzsi férgek most nagyon elszaporodtak, mint a tetvek a fán. A pénz egyszer majd elfogy ezek meg a földre huppannak, mert semmi más összetartó erejük nincs. Ja de, még ott van soros.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.16. 14:32:59

@XV. pius pápa:

"Így a belga nemzetnek"

És a belgák hova álljanak? :DD

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:38:19

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: na de addig jöhet egy teljesen új, viszonylag eu-párti, nem liberális párt is a fidesz ellenében.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:39:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a másik bezzegorszáb, Hollandia gyarmatait meg sem merem említeni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 14:50:49

@Sexual Harassment Panda:

Ezt kétlem. Egyszerre EU-párti ás antiliberális? Mo-on ez képtelen kombinációnak tűnik.

Lám, a Jobbik is erősen ballibesedett párhuzamosan az EU iránt növekvő szeretetével.

konrada 2018.01.16. 14:50:53

@XV. pius pápa:
De jó neked, miket tudsz.
...persze ezt a "tudást" te a páretközpontodból kapod, ahol be lett igérve a nagy lóvé, ha ilyen légből kapott benfentességgel vádaskodni kezdesz...
...elvégre ennyire telik tőletek. Vitakultúra nuku, személyeskedés rulez., ennyit értek -ennyit értek...

;)))
Ne vedd komolyan! Én nem vaghyok olyan jól informált, mint te. Én nem tudom kitől, mire kapsz pénzt, csak annyit, hogy magából kiinduló személyeskedő troll vagy!;)))

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 14:54:33

@ben2: @XV. pius pápa:

Amikor azzal jön valaki, hogy a liberális demokrácia a jólét kulcsa, én mindig elkezdem sorolni azokat a SZEGÉNY országokat, mely A LIBERÁLISOK SZERINT is liberális demokráciák: Bostwana, Ghána, Szenegál, Peru, Guayana, Benin, Togo, Mongólia, India. MINDEGYIK szegényebb Mo-nál.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:54:55

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: az Eu-párti alatt azt értem h nem akar azonnal kilépni.

csobi2011 2018.01.16. 15:04:55

@XV. pius pápa: ezzel a pénz dologgal pontosan leírtad a liberális embertípust. Azoknak tényleg csak a pénz számít, eladják két forintért a hazájukat is. A pénz pont azért nem fog elfogyni mert most nem tudnak annyit kitalicskázni a nemzetközi libsi tőkések. Ezért is visítanak annyira. Vagy te azt hiszed tényleg Mo-ért aggódnak? Ugyan már.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 15:33:40

@Sexual Harassment Panda:

Akkor oké, ez lehet.

Ha a ballubek idén nagyon vesztenek, Orbán bukni fog 2022-ben, ez biztos.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 15:41:31

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: de miből következik h egy ballib jobbik lesz a váltópárt?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 16:05:58

@Sexual Harassment Panda:

Alapvetően ehhez az kell, hogy idén ballib összeomlás legyen, majd pedig az LMP zuhan.

A fő dolog szerintem, hogy ballibek nélkül nincs Fidesz. Azaz semmilyen más ellenzék nem ad okot egy erős Fideszre. Idén is az lesz a Fidesz hatalmas győzelmének az oka, hogy az átlagember a ballibeket tekinti a fő ellenzéknek, s hozzájuk képest a Fidesz mindig a kisebb rossz. De más ellenzékkel szembnen ez már nem nyilvánvaló.

n_dy 2018.01.16. 17:54:58

ennyi hülyét ...
abból kiindulni, hogy a szürke tömeg, amelyik nem szokott elmenni szavazni, az mind a fidesz ellen szavazna ....
ennyi hülyét ...
süti beállítások módosítása