Tiszta Politika

Tiszta Politika

A kormányváltás kulcsa

2018. január 15. - Máté Hanyecz

Sokat hallhattuk főképpen baloldali megmondó emberektől, bár alkalmanként jobboldaliaktól is, hogy a kormányváltásnak egy receptje lehet... az összefogás. Ugyan abban már több vita volt közöttük, hogy mégis milyen összefogás az amely szükséges ahhoz, hogy megdöntsék az Orbán-rezsimet.

Sikerült nekik ezt a receptet olyan gyakran hangoztatni, hogy az átlag kormányváltást  sürgető polgárnak más alternatíva már eszébe sem jut. Ami ennél is aggasztóbb, hogy ebben benne van az is, hogy az emberek már nem saját maguktól várják a változást, hanem a pártoktól. Márpedig szavazók nélkül elég nehéz választást nyerni.

Itt először is szeretném felhívni mindenki figyelmét a 2014-es összefogás "sikerességére".

Mint azt tudjuk 5 ellenzéki párt (MSZP, DK, EGYÜTT, PM, MLP) közös listával és közös jelöltekkel vágott neki a 2014-es választásoknak.

 2012-es kutatási adatok szerint az MSZP valódi kormányváltó alternatívaként tudott fellépni és a Fidesz elsődleges kihívója volt.kozvelemeny.png

Majd a Gyurcsány Ferenc által előidézett pártszakadás és a kezdetben lendületesen feltörekvő új-baloldali pártoknak köszönhetően szépen elkezdett süllyedni az MSZP támogatottsága.

Olyannyira, hogy a rendkívül polarizált baloldal összefogás kísérlete nem hogy javított volna a helyzeten, hanem azt tovább rontotta.

Az új-baloldali pártok akik kezdetben új szavazókat is meg tudtak szólítani elveszítették a varázsukat miután összebútoroztak a korábban már leszerepelt alakokkal. Ezek a szavazók nem találtak maguknak más hiteles alternatívát mert ismét csalódtak és végül a választás napján inkább otthon maradtak. Az MSZP nem tudta stabilizálni a táborát egy instabil kormányképtelen párt látszatát keltette.

Végül az összefogás sikerességét megkoronázta amikor a baloldal vezető politikusai egymásnak folyamatosan ellentmondó nyilatkozatokat tettek (ezt láthatjuk ma is csak ma talán nagyobb a káosz). és a "kormányváltó-erő" a választásokon meg sem tudta közelíteni az MSZP 2012-es támogatottságát a Fidesznek pedig összejött az újabb 2/3.

2014_listas_eredmeny.jpg

patko2014.jpg

Ezek után felvetődik a választóban a kérdés, hogy de akkor mégis hogyan váltható le a Fidesz ha nem az összefogással?!

A válasz rendkívül egyszerű és elég csak megnézni azt, hogy miért ilyen választási rendszert alakított ki a Fidesz. Egészen biztos, hogy a Fidesz-KDNP-nek van kb. 1,8-2,2 millió szavazója, akik akkor is el fognak menni április 8-án szavazni ha akkor érkezik el a végítélet napja. Ellenben azt is biztosra vehetjük, hogy ettől nagyobb tömeget nem tud megszólítani a Fidesz.

Az hogy ez a 2 milliós csoport többséghez tudja-e juttatni a Fideszt és ha igen akkor mekkorához csak azon múlik mennyien mennek el szavazni.

Tehát a kormányváltás kulcsa nem az összefogás, hanem a VÁLASZTÁSI RÉSZVÉTEL.

Néhány példa amivel a listás eredményeket szemléltetem különböző választási részvételek mellett.

varhato_eredmeny.jpg50%-os részvétel:

Azt jelenti, hogy a Fidesz megszerzi körülbelül a listás mandátumok felét, és a 106 OEVK majdnem mindegyikét az ellenzék maximum 1-8 helyet tud nyerni. Ez egészen biztosan újabb 2/3-os többség.

60%-os részvétel:

Ekkora részvétel mellett már jelentősen nehezebb dolga van Orbán csapatának. A listás helyek kb. 40%-át tudják megszerezni és ebben az esetben az ellenzék már több OEVK-ban nyerhet. Főképpen azokban ahol a Fidesz hagyományosan gyengébb. Ilyenek a Budapesti, Miskolci, Szegedi körzetek. Ebben az esetben az ellenzék akár 10-25 körzetet is megnyerhet, és így biztosan NINCS 2/3-os többsége a jelenlegi kormánypártoknak.

80%-os részvétel

Ugyan ez egy történelmi részvételi arány lenne, de csak rajtunk múlik, hogy sikerül vagy sem. Ekkora részvétel mellett a Fidesz a listás helyek kb. 30%-át tudja megszerezni és az egyéni körzetek jelentős részét elveszítheti.

Ebben az esetben biztosan nincs meg a kormányzáshoz szükséges többségük, tehát BIZTOS A KORMÁNYVÁLTÁS!

Összességében tehát elmondható, hogy a kormányváltás rajtunk, szavazókon múlik és ha kellőképpen sokan elmegyünk akkor garantált a siker. Nincs más dolgunk mint minden ismerősünket megkérni, hogy kísérjen el minket szavazni!

A bejegyzés trackback címe:

https://hanyeczmate.blog.hu/api/trackback/id/tr5013575757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Larry Silverstein 2018.01.16. 11:55:59

@XV. pius pápa: mar hogy szavazna jobbos ember buzeransokra

annyi erovel ballibekre is szavazhatna

asszem az lmp es a jobbik programja kimerul az alapjovedelemmben meg abuzijogokban .... ennyi erovel a lipsikre is szavazhatna a jobboldali mintapolgar MUHAHA

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 11:58:01

@6.Lenin:Ne ferdíts mint a führered. Sok gazdag ország jött létre nyugaton, amelyek köszönik szépen jól vannak a jelenlegi rendszerben. A sikertelenek meg, akik csak elégedetlenkedni és irigykedni tudnak munka és ész helyett, természetesen keverik a szart, mint mindig a történelemben. Reméljük elég erősek leszünk ehhez, hogy megvédjük gazdagságunkat ezektől a szarkavaró illiberális csóringer faszkalapoktól.

GyMasa 2018.01.16. 11:58:02

@XV. pius pápa:
...A liberális és szociális álláspontok közel állnak egymáshoz...
Hat, "szocialis allaspont az nem tudom mi, de ha a _Szocialistara_ gondoltal, akkor pont, hogy total ellentetesek egymassal.
A liberalis eszmek individualistak, a szocialista eszmek pedig kollektivistak.
(most szoritkozzunk a liberalis eredeti jelentesere, es ne a specialisan magyar, "balliberalis" kifejezesre!)
... A kommunista és fasiszta nem...
Pedig ezeknek sokkal tobb koze van egymashoz, csak a paletta ket szelso vegen helyezkednek el.
Mindketto egy tekintelyelvu berendezkedes, ahol az "allam" gondoskodik az egyenekrol.
Ja, es mindketto vegeredmenyben ugyanolyan "jo" az egyennek.
Semennyire.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:00:17

@GyMasa: Abban tényleg igazad van hogy egy kommunista kis titkárocskából tényleg könnyebben lesz fasiszta diktátor. Ezt magyar példák is bizonyítják.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 12:00:43

@XV. pius pápa: biztos vok benne h legkésőbb Orbán jövő kedden (Is) +bukik.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 12:01:17

@Sexual Harassment Panda:

A DK marad az egyetlen ballib szervezet, az MSZP nem fog bejutni.

Momentumnak vége.

Bejut: Fidesz, Jobbik, LMP, DK.

Fidesz 50 % felett fog kapni, többet, mint 2010-ben.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:04:10

@GyMasa: Nem tudom melyik matolcsi egyetemen nyomták a fejedbe ezt a sületlenséget, de a szabadság elve és a szociális érzékenység pozitív fogalmak és közel álnak egymáshoz. A kommunista fasiszta eszme hasonlóságában viszont igazad van, ezt orbán példája is bizonyítja.

dare 2018.01.16. 12:05:38

@BéLóg: Mi a jó édes anyádat fölényeskedsz, normálisan nem tudsz szólni valakihez?
Egyébként a sztori eléggé mellbevágott, mivel nem néztem volna ki az adott illetőből ( a többiből igen), hogy ilyet tesz.
Beáll szolgalelkűnek, pedig nagyon nem az a fajta.
Azóta is ezt emésztgetem, és nagyon nehezen tudom elfogadni ezt a tettét.
A szemembe azt mondja nem megy szavazni, senkire sem érdemes , és mégis ugrik a munkaadója szavára.
Ezt minek nevezzūk?

konrada 2018.01.16. 12:06:32

@XV. pius pápa: "De ameddig nem fognak össze a baloldallal, mint churchill sztálinnal, "
jaja. Milyen jól is sült az el Magyarország számára...

GyMasa 2018.01.16. 12:07:09

A temahoz hozzaszolva pedig:
Az ellenzeknek eloszor fel kellene ismernie, hogy a fidesz ugyanolyan baloldali populista/demagog iranyvonalat kepvisel, mint az ellenzeki partok, tehat az ellenzek ma nem egymassal harcol, hanem a fideszzel, akik sajnos a legjobbak a baloldalon.
Es ezert nem fog a jelenlegi ellenzek belathato hataridon belul kormanyt alakitani.
A passziv szavazok pedig jobbara a valodi jobbos emberekbol allnak, akiknek a fidesz nem elegge jobbos, a jobbik meg tulsagosan szelsoseges.
Vegul, a cikk alapfelvetesere visszaterve:
Ez az erveles tulajdonkeppen csak az eddigi ellenzeki narrativa atoltoztetese, semmi tobb.
Ugyanis itt _SEM_ tudtuk meg, hogy mi az az ok, ami miatt el kell menni szavazni, a kormanyvaltason kivul, amit mar eddig is tudtunk.
Arrol mar nem is beszelve, amit tobben reszletesen kifejtettek. Es, amit nem ismetelnek el ujbol.

kvadrillio 2018.01.16. 12:07:40

MIVAAAN ????? KÉT NATO-ORSZÁG MEGY EGYMÁS ELLEN ??? :o)))

2018. 01. 15.
Háborúra készül Törökország – A hadsereg Erdogan parancsára van

A Népvédelmi Egységek (YPG) nevű kurd milícia ellenőrizte északnyugat-szíriai Afrín térsége elleni török hadművelet “minden pillanatban” megkezdődhet – jelentette ki Recep Tayyip Erdogan török államfő hétfőn Ankara Sincan nevű külvárosában, egy gyártóüzem megnyitóján.

Pillanatokon belül megkezdődhet a török hadművelet Szíriában Térkép a szíriai helyzetről, katonai állásokról
Erdogan beszédében kifejtette: a katonai beavatkozás előkészületei lezáródtak. A török haderő rövid időn belül “elintézi Afrín és Manbedzs ügyét” – fogalmazott az elnök.

Manbedzs térsége szintén az YPG fennhatósága alatt áll, de különálló terület közvetlenül az Eufrátesz jobb partján. Azzal, hogy az Eufráteszi Pajzs fedőnevű török hadművelet 2016 augusztusa után kiszorította az Iszlám Állam dzsihadistáit a határ menti térségből, Ankara Afrín és Manbídzs egyesítését is meg tudta akadályozni.

Ankara terrorszervezetnek tekinti az YPG-t és attól tart, hogy a szíriai kurd fegyveresek térnyerése felerősíti a több mint tízmilliós törökországi kurd kisebbség függetlenségi törekvéseit. Az NTV török hírtelevízió információi szerint az YPG mintegy 10 ezer milicistája állomásozik Afrínban.

Az Ihlas török hírügynökség hétfői jelentése szerint a térséggel északról határos török Kilis tartományban a harckocsik és a tarackok már csak a vezérkar parancsára várnak.

A török tüzérség szombat óta a nyugatra található Hatay tartomány felől több tucat lövést leadott Afrín irányába.
Az YPG ugyanakkor meghatározó szerepet játszik abban a Szíriai Demokratikus Erők (SDF) nevű lázadószövetségben, amely az amerikai vezetésű koalíció legfontosabb helyi partnere az Iszlám Állammal szemben. Az SDF, amelyet az Egyesült Államok fegyverekkel és kiképzéssel is támogat, Szíria területének mintegy egynegyedét tartja az ellenőrzése alatt az ország északi és keleti részében.

Annak kapcsán, hogy Washington egy 30 ezer fős új, határvédelmi alakulat létrehozásán dolgozik az SDF parancsnoksága alatt Erdogan úgy fogalmazott: Törökországnak az a feladata, hogy “még születése előtt megfojtsa ezt a terrorhadsereget”.

A szintén NATO-tag Egyesült Államokra utalva közölte: az az ország, amelyet szövetségesünknek mondunk, minden kifogásunk, figyelmeztetésünk és jó szándékú javaslatunk ellenére kitart amellett, hogy határaink mentén “terrorhadsereget” alakítson ki. Lehet-e más célpontja ennek a “terrorhadseregnek”, mint Törökország? – hangoztatta Erdogan.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:09:10

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ez így pont jó. LMP, DK, JOBBIK együtt 50% plusz egy szavazat, fidesz meg 50% mínusz egy szavazat. Ez így jó felállás de majd csak valamikor később. Még egy újabb világválság hadd pusztítsa egy kicsit orbán egoját. Most még a következő válságig szerintem nyugodtan maradjon. Nehogymá olyan mázlija legyen, hogy egy újabb válság alatt sem lesz kormányon. Azt még várjuk meg.

dare 2018.01.16. 12:11:10

@Larry Silverstein: Nem merūl ki, sőt, többen járnának jól vele mint a mostani kormányzással.
Most pár 100 ember jár jól, alattuk pedig pár millió élhetne jobban.
De tudom, csak a fidesz, csak a fidesz....
Mondtam már, hogy ki nem állhatom a talpnyalókat?

röf 2018.01.16. 12:14:27

A cél, minél többen menjenek el szavazni.
És szavazzanak a Fidesz-re.
Minden normális embernek ez az érdeke.

felső határ nincs 2018.01.16. 12:14:57

minden nap jobbnal jobb hirek jonnek a gazdasagbol

senkis se hiszi h kormanyvaltas lesz, foleg nem az ellenzeki balfasz politikusok....mondjuk olyan 130 honapja vezet a fidesz toronymagasan minden felmerest, ennel lefutottabb valasztas meg nem volt europaban

GyMasa 2018.01.16. 12:16:38

@XV. pius pápa:
...Nem tudom melyik matolcsi egyetemen nyomták a fejedbe ezt a sületlenséget,...
Maris fogynak az erveid, es a szemelyeskedeshez kell folyamodni?
...de a szabadság elve és a szociális érzékenység pozitív fogalmak és közel álnak egymáshoz...
AKkor jo lenne, ha megfeleloen valogatnad meg a kifejezeseidet egy erveles soran, ugyanis a "liberalis"-sal egy csoportban a "szocialista" van.
Es, ebben az ertelemben ezek, bar nem a skala ket vegen vannak egymastol, de annyira pont tavol allnak egymastol, hogy ne legyen teljes egyetertes kozottuk.
Egy liberalis az egyen- es szabadsagkozpontu, egy szocialista pedig osztalyokban gondolkozik, es hive (nincs ellenere)a szabadsagjogok megnyirbalasanak.
Ha pedig "szocialis erzekenysegrol" beszelsz, akkor ne a "liberalis" eszmekkel hasonlitsd ossze, mert az alma a kortevel.
A szocialis erzekenyseg annyit mutatmeg, hogy egy egyen/kozosseg milyen mertekben erez egyutt a nala rosszabb helyzetben levo tarsaival kapcsolatban.
... A kommunista fasiszta eszme hasonlóságában viszont igazad van, ezt orbán példája is bizonyítja...
Mar nem azert, de az ellenzek is fel tud am mutatni fasisztoid otleteket.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:17:32

A kommentek tökéletesen bemutatják miért tart ott az ellenzék ahol tart.

csak így tovább srácok :)

felső határ nincs 2018.01.16. 12:21:19

@dare: baromsag

milliok elnek jobban a fidesz miatt

mert lett munkajuk

kifizettek a hiteluket

kevesebb a jovedelemadojuk

plusz mindenhol minden epul

A magyaroknak, 1989 ota soha nem volt reszuk ilzen altalanos joletben mint most.

konrada 2018.01.16. 12:23:04

@GyMasa:
...s ne felejtsük el, Hitler pártja is szocialista volt, ugyanúgy vöröszászlókkal, baloldali munkástámogató-programokkal, csak inter helyett nacionalisták voltak...., egyébként a bázisuk ugyanúgy a reményt vesztett munkás osztály adta, mint a másiknak, azaz táplálék vetélytársak voltak.
..egyébként nem véletlen értették meg egymást annyira Sztálinnal egész addig, míg imperium-terjeszkedésben nem lettek egymás vetélytársai....

...szóval q nagy tévedés a nácikat jobboldalinak gondolni, ők legfeljebb a szélsőbalos kommunistáktól voltak jobbra, a klasszikus: klerikális-nemesi, majd az abba tagozódó nagypolgári-polgári jobboldaltól nagyon balra voltak - legfeljebb azok inkább fogadták el az adott politikai helyzetben az inkább szociáldemokrata programozó vegyes tulajdont hirdető - azaz őket inkább békében hagyó - náci programot, mint az őket megsemmisíteni akaró kommunistát...

...mindezt csak azért írom le, mert aki ismeri a Jobbik programját, az látja: nincs is olyan messze az ortodox marxistáéktól: így elég nagy lehet az átjárás.
Történelmi párhuzam: sok kommunistának indultból lett nyilas, majd a kisnyilasokból habzó szájú kommunista....

dare 2018.01.16. 12:23:54

@eßemfaßom meg áll: Az ellenzék a megalkuvó emberek miatt tart ott ahol.
Azok miatt, akik bármikor bárkit eltaposnának azért, hogy nekik jobb lehessen.
És persze jó érzés nekik, ha valaki felett élősködhetnek, a gazdatest pedig csak bambán mered maga elé és tűri

dare 2018.01.16. 12:26:17

@konrada: Hol olvastad a Jobbik programját?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.16. 12:27:56

@midnightcoder2:

"Ez a mindenkori ellenzék szokásos önhülyítése - vagy inkább közhülyítése. Aki nem a kormányra szavazott, az nyilván ránk szavazott volna, csak nem ment el szavazni."

A helyzet ennél is durvább. Aki 2010-ben vagy 2014-ben volt szavazni, az jól tudja, hogy minden szavazófülkében ott áll mögötted egy Orbán-pribék korbáccsal a kezében, és ha rosszul ikszelsz, akkor hatalmasat csap a hátadra. Máshol vasmarokkal megragadják a kezedet és a Fidesz jelöltjére húzatják veled az X-et.

Demokratikus érzelmű ember ezért el sem mer menni szavazni. Ezért az ellenzéki demokratikus pártok már megfogalmazták felhívásukat a NATO-nak és az EU-nak, hogy Fidesz-győzelem esetén ne ismerjék el a választás eredményét, hanem a bevonuló NATO-csapatok internacionalista segítségnyújtás keretében pajzson vigyék Gyurcsány Ferencet a Parlamentbe és tegyék meg miniszterelnökké.

Éljen Gyurcsány! Éljen a Párt!

dare 2018.01.16. 12:30:47

@felső határ nincs: Te hol élsz, ezt nevezni jólétnek?
A vegetálás és a jólét között van egy pici kūlönbség.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:32:38

@konrada: Akkor neked kívánom szálasit helyette.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:33:29

@dare: Köszönöm a demonstrációt.

felső határ nincs 2018.01.16. 12:33:32

@dare: EURoban merve SOHA nem volt ilyen magas netto ATLAGfizetes, ATLAGnyugdij es MINIMALber

szoval igen a fidesz alatt 100 embernek jao a tobbi mind az ElQrokat akarja, nagy a tulekedes

Bru ha ha ha

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.16. 12:35:16

@Larry Silverstein:

Azért nem árt óvatosnak lenni, nem nagyon elbizakodni. 2002-ben is ez lett a Fidesz veszte. Jópár balliba blog is már azt szajkózza, hogy Orbánnak nyert ügye van, a választás lefutott meccs. Direkt arra játszaznak, hogy a biztos győzelem tudatában sokan el sem mennek a Fideszre szavazni, és a végén bukás lesz belőle.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:38:33

@dare: "Te hol élsz, ezt nevezni jólétnek?"

Minden csak viszonyítás kérdése, az utolsó borsodszéli putriban élő segélyes is benne van a Föld népességének legjobban élő 20%-ban, a magyar átlag pedig a legjobban élő 10%-ban

Meg persze lehet onnan is nézni, hogy az átlag magyar szarabbul él mint a Föld leggazdagabb 5%-a

Félig üres is meg félig tele is lehet ugyanaz a pohár.

dare 2018.01.16. 12:40:50

@felső határ nincs: Most ezen csodálkozol.
Elárulok egy nagy titkot.
Ez még az elkúrók alatt is így lenne.
Miért?
Mert olyanok a körūlmények, azt leszámítva, hogy a Fideszt még annyira se érdekli a magyar emberek sorsa, mint az előző kormányzatot.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:42:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: 2002-ben azért pár % volt a különbség az mszp-fidesz között, ettől azért ma kicsit messzebb vagyunk. És volt egy 4,6%-al kiesett miép valamint egy 3,6% nemmszpszdszszavazatot elvivő centrumpárt.

Nyilván erre játszanak már jobb híján a ballibék mert más már nem nagyom van a tarsolyban de nagyon nem olyan a helyzet mint 2002-ben.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:44:00

@felső határ nincs: Ezeket melyik fidesz párttaggyűlésen halottad? Mint annak idején a kádár korszakban. Akkor is szárnyalt az ország, legalább úgy, mint most, a pártvezér és a SZU hathatós irányítása alatt.

felső határ nincs 2018.01.16. 12:46:14

@dare: az elqrok idealis korulmenyek kozott is csodbe mentek es eladosodtak, nem is eccer

raadasul csak ok az orban alternativa, ugyhogy nem lesz semmi kormanyvaltas

6.Lenin 2018.01.16. 12:46:19

@XV. pius pápa:

" Sok gazdag ország jött létre nyugaton, "
Ez igaz, de ezért sok ország szegényedett el, és nagyon sok hulla is keletkezett közben, igaz nem a gazdag nyugaton.
És még én ferdítek.
Te is csak azt idézed, amivel az igazad szeretnéd bizonyítani, természetesen mások a másik részét.
Igazság meg középen sincs, sehol sincs. A maga szempontja szerint mindenkinek igaza van(?)

felső határ nincs 2018.01.16. 12:47:19

@XV. pius pápa: kadar pont a ballipsik, azaz a mai ellenzek oregapja

te mirol beszelsz?

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:47:24

@dare: "Ez még az elkúrók alatt is így lenne.
Miért?
Mert olyanok a körūlmények"

csak jelezném, hogy a böszme a nemzetközi pénzbőség és isteni gondviselés éveiben kúrta el nemkicsit hanem nagyon. A válságba már letolt gatyával előrehajolva széthúzott farpofával érkeztünk.

Szóval a szakértelem európai letéteményesei képesek a várból is szart építeni.

dare 2018.01.16. 12:47:34

@eßemfaßom meg áll: Szerinted milyen lesz az pohár a többségnek 8 év múlva, félig ūres vagy félig tele?
Ha csak azok járnak jól, akiket állam bácsi szeret, akkor az a tömeg aki képtelen a behódolásra, le fog lépni innen.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:47:44

@eßemfaßom meg áll: Van erre jobb példa is. Mészáros és az orbán pereputty szinte szárnyal. A führer ezt általában behelyettesíti a magyarok szóval. Nem kell messzire menni a fideszesnek tele a pohár, a többieknek meg üres.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:49:53

@eßemfaßom meg áll: Bőség most van. 10 éve meg válság volt. Nagyon nem vagy képben, túl sok orbáni sületlenséget hallgatsz.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:52:19

@felső határ nincs: Kádár politikája, életfelfogása megegyezik a mostani führer felfogásával. Mindkettőt átéltem, össze tudom hasonlítani.

dare 2018.01.16. 12:52:48

@eßemfaßom meg áll: Nekem ne mutasd be, a Jobbik és az Lmp is miatta alakult meg.
De azt még mindig nem értem, ez miért ad felhatalmazást bárkinek is az ország szétrablására.
Pardon, közbeszerzés által az ország érdekében meghozott hibás döntésekre.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:55:38

@dare: tehát akkor kire szavazzunk?

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 12:58:08

@XV. pius pápa: "Bőség most van. 10 éve meg válság volt."

Neked ugye nem erősséged a hosszutávó memória?

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 12:59:37

@6.Lenin: A szegény országok maguknak köszönhetik ahova jutottak. A lehetőség mindenkinek megvolt, ahogy 90-ben a magyaroknak is. Balfaszul éltek vele, arról nem a nyugat tehet. Hollandia, belgium ugyanúgy romokban hevert 45-ben, most gazdag virágzó kapitalista állam. Ők tudtak élni a lehetőségeikkel a balfasz albánok és társaik meg nem. Ilyen egyszerű. Itt az orbán féle hatökrök évtizedekig a parlamentben balfaszkodtak a többiekkel együtt, kivonulgattak, kordont bontogattak, mások meg becsülettel dolgoztak. A hosszú évtizedes kitartó munkának eredménye van, a töketlenségnek meg nincs. Olyan ez, mint a magyar foci. A belgák csapatot építenek, a magyarok meg az oligarcháikat és celeb focistáikat etetik.

dare 2018.01.16. 12:59:55

@eßemfaßom meg áll: Aki elszámoltatja a piros és sárga színű pénzembereket.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 13:02:18

@dare: nincs kristálygömböm de ha orbán mindenkinek aranyból épít budit a kolbászkeritéses házba akkor is rinyálni fog a v1.0mszpdkszavazó, hogy deanémeteknél 2 aranybudi jár nem egy, szóval orbántaklaroggyéhhalálszegénység bezzegajógyurcsány/azonahétenéppenaktuálismszpvezető megígérték hogy 3 aranybudi lesz.

eßemfaßom meg áll 2018.01.16. 13:03:02

@dare: Ok, a poén ült, és most komolyan?

felső határ nincs 2018.01.16. 13:06:20

@XV. pius pápa: Nem, hiszen ma van valasztas, kadarnal nem volt.

Ma a sajat laban all az allam, kadar alatt hitelekbol elt, csakugy, mint utodai, az ElQrok alatt.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 13:07:00

@XV. pius pápa: gondolom az is segítette őket, hogy Hollandia/Belgium leigázta a fél világot, kiírtva tízmilliókat, ill. nem volt 45 év szocializmus.
Ha hallgattál volna..

dare 2018.01.16. 13:09:20

@eßemfaßom meg áll: Nekem sincs, de azt jól látom, hogy meg se fordul a kormányzat fejében a mindenki szó.
Egy réteg a helyes kifejezés a mindenki helyett, és ha ezt elfogadjuk, akkor nincs is itt semmi probléma.
Én nem fogom, mert eleve nem vagyok szolgalélek beállítottságú, de aki el tudja fogadni, annak lelke rajta.

felső határ nincs 2018.01.16. 13:09:39

@XV. pius pápa: 2008ban, 10 eve a szlovakoknal 9% volt a GDP emelkedes, mo-n 1% alatti, es meg ez is csak emelkedo hitelekbol.

Ma legfeljebb par tized szazalekkal novekednek gyorsabban a szlovakok, sikitanak is a lipsik hogy bezzegaszlovakok

Bur ha ha ha

konrada 2018.01.16. 13:12:50

@XV. pius pápa:
Ez most komoly??

Te az 1600'-as években már polgárosodott, 1945-ben még az országuk többszörösét kitevő területtel-népességgel rendelkező Belgiumot hasonlítod az 1912-ben török gyarmat Albániához??

...hol a kandi kamera???;)))

dare 2018.01.16. 13:12:59

@eßemfaßom meg áll: Már leírtam, Lmp és a Jobbik (a Momentum nekem még talány jelenleg).

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 13:15:14

@konrada: bizony, az a Belgium a példakép, amelyik 10millió kongóit írtott ki, most meg ossza az észt "európai értékekből" . Ide jutottunk. A barom neg valszeg el is hiszi amit mond.

konrada 2018.01.16. 13:22:10

@dare:
Irigylem gyermeki tisztaságú naívságod.
...te ezek szerint komolyan azt hiszed, ha gengszterváltás történik, akkor a következőnek nem a saját slepje segítése - meg azok előnybe hozása akik hatalomba juttatták - lesz a fő célja, hanem a népboldogítás.

...most már tudva ezt az atitüdöd, érthető, miért hiszed az, hogy az ország jóléte csak azon múlik, cserélődik-e a politikusgárda...

GyMasa 2018.01.16. 13:22:45

@dare:
... Szerinted milyen lesz az pohár a többségnek 8 év múlva, félig ūres vagy félig tele?
Ha csak azok járnak jól, akiket állam bácsi szeret, akkor az a tömeg aki képtelen a behódolásra, le fog lépni innen...
A vilagbank meceje szerint az szamit szegenynek, akinek a napi bevetele kevesebb, mint 2 USD.
Azt hiszem, ma Magyarorszagon a nullahoz erosen kozelit azoknak a szama, akik ennyire keves bevetellel rendelkeznek.
Es, gyanitom, 4-8-12-120 ev mulva is igy lesz.
Szoval, teszik-nem tetszik, Magyarorszag nem szamit szegeny orszagnak.

GyMasa 2018.01.16. 13:26:19

@eßemfaßom meg áll:
...hogy deanémeteknél 2 aranybudi jár nem egy, ...
Hihi!
Igazi kommunista tempo. A nemeteknek nem _JAR_ az a ket budi, hanem Fricz osszesporolja ra a penzt a fizetesebol, es megveszi maganak. Kp.-ert, es nem hitelre.
Mert Nemetorszagban a kapitalizmus jo 500 eve alatt kialakult az a szemleltmod, hogy egy felnott embenek onmagarol kell gondoskodnia, es nem az allam felelossege ezt megtenni.
Ezert haragszom nagyon a magyar kommunista 50+ evre, mert pont ezt az igenyesseget sikerult kiirtani a nepbol (most fuggetlenul attol, hogy ELOTTE ez mennyire volt jelen az orszagban).

dare 2018.01.16. 13:31:30

@konrada: A jó öreg sárga színű mantra.
Uncsi (ásít).

dare 2018.01.16. 13:36:28

@GyMasa: Végre egy jó hír.
Már úgy aggódtam le fogunk maradni.
Szerencsére minden ok.
Köszi, most megkönnyebbūltem, gazdag ország a miénk.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 13:41:57

@Sexual Harassment Panda: A 10 millió kongóit nem belgium irtotta ki húgyagyú, hanem az olyan hozzád és führeredhez hasonló fasiszta féreg emberek. Semmi közük belgiumhoz, ahogy nektek sincs semmi közötök a magyar emberekhez, hiába mantrázza a pszichopata führeretek naponta ezerszer a pártmédiájában hogy ő és a birkái az ország. Az ilyen antiszemita cáltaláosító patkányok miatt nem élhető még mindig a világ.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 13:47:18

@Sexual Harassment Panda: Belgium legalább tanult a féreg emberek hibáiból, akik az országuk zászlaja alatt követtek el patkányságot. Ti mit tanultatok a zsidók elhurcolásából? Semmit, basszátok meg még szobrot is emeltek annak, aki lepaktált hitlerrel és támogatta a deportálásokat.

konrada 2018.01.16. 13:49:27

@dare:
Ja vagy úgy! Csak sárgát mantráztál, de nem gondoltad komolyan.
Az mindjárt más fekvést ad a leányzónak!;)))

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 13:53:35

@konrada: Fejlődésben mindenesetre fényévekkel előtted járnak. Ők már 1600-ban polgárosodtak, ti meg most jöttetek ki a barlangból. És ezért is természetesen a gyurcsány a felelős.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 13:53:40

@XV. pius pápa: ja èrtem, szóval Belgiumnak nem voltak afrikai gyarmatai. Minden világos!

dare 2018.01.16. 13:59:49

@konrada: Minek kellett volna neveznem?
Bölcs, éleseszű meglátásnak?
Ha ők nem lopnak, akkor mi lopunk, ha mi lopunk, ők nem lophatnak, ha sokat lopunk, ők kevesebbet lophatnak, ha mind lopunk és senkit nem számoltatnak el, akkor bármeddig lophatunk....
Ez ám a bölcsesség. ;D

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 14:04:11

@Sexual Harassment Panda: Húgyagy, ha ismernéd a történelmet, akkor tudnád, hogy a feudalizmusban nem nemzetiségi alapon uralkodtak, hanem a megszerzett területek alapján. Így a belga nemzetnek kb. annyi köze volt a gyarmatokhoz, miint nekünk a habsburgokhoz. A magyar királyság sem a magyar emberek országa volt, hanem az éppen itt uralkodó területhódítóké. Tehát a feudális-gyarmati viszonyokat összemosni nemzetekkel, országokkal erős csúsztatás és nagyfokú tudatlanságra vall. Javaslom tanulmányozd még a történelmi társadalmi viszonyokat még egy darabig az itteni náci böfögés helyett.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:04:42

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: régebben azt írtad, 2022-re a jobbik lesz az új ballib pàrt

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:05:31

@XV. pius pápa: szép terelés. Belgiumnak semmi köze nem volt a belga király kongói gyarmatához. Értem.

ben2 2018.01.16. 14:05:50

@dare:
"Mert olyanok a körūlmények, azt leszámítva, hogy a Fideszt még annyira se érdekli a magyar emberek sorsa, mint az előző kormányzatot. "

Szerinted elképzelhető lett volna Gyurcsánytól vagy Bajnaitól (Medgyessyről nem is beszélve), keresztülverje az előtörlesztést majd később a devizahitelek forintosítását fix árfolyamon akár azon az áron is, hogy összerúgja a port a nyugati pénzügyi körökkel?
2010 előtt még az volt a mantra, hogy hagyni kell a devizahiteleket bedőlni, mert azzal a nép majd jól megtanulja, hogy mi az az árfolyamkockázat.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 14:08:56

@Sexual Harassment Panda: A belgiumban uralkodó embereknek voltak gyarmatai nem pedig belgiumnak. A magyar királyság is a habsburg uralkodó birodalma volt nem pedig az osztrák embereké. Az osztrák parasztnak annyi köze volt a hortobágyhoz, mint a magyar parasztnak tirolhoz. Vagyis semmi. A feudális viszonyok teljesen mások voltak a jelenlegieknél.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 14:11:22

@Sexual Harassment Panda: Az égegyadta világon semmi köze nem volt. A feudalizmusban a pa4asztnak kuss volt a neve.

dare 2018.01.16. 14:12:15

@ben2: Röviden: nem
Bár Bajnai szintén talány.
De most tiplizek, majd máskor hosszabban.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 14:12:22

@Sexual Harassment Panda: No mi van faszfej kifogytál az érvekből? Nem csodálom 6 elemis bizonyítvánnyal.

konrada 2018.01.16. 14:12:23

@dare:
Aztt hittem, hogy azt a gyermeki álmodat nevezted mantrának, amiben a jólét kulcsa a gengszterváltás, erre volt az a válasz, ami

Természetesen én nem gondolom azt, hogy azért kellene maradni egy politikai vonulatnak, mert a másik is lopni fog.
...de azt igen, hogy csak azért, mert lop, nem kellene változtatni, mert a másik is lopni fog.
Magyarán: engem egy politikai csoprtosulásnál inkább az érdekel, hogyan válaszol a fellépő gazdasági kérdésekre, miként reagál a problémákra, mennyire rugalmasan, hogyan oldja meg azokat, mennyire flele meg az én érdekeimnek.
...ha a másik alternatíva hasonlóan megfelelő, vagy jobbnak tűnik, akkor számítani fog az is, hogy hátha nem lopnak majd...
...de ha a felsoroltakban rosszabbaknak látom-tapasztaltam, akkor csak azért váltani, hátha nem lopnak majd, színtiszta naív butaság volna, mert mint írtam, úgyis lopni fognak....

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:14:34

@XV. pius pápa: és mond csak balfasz, mennyi ideig volt Belgiumban szocializmus?

konrada 2018.01.16. 14:15:06

@Sexual Harassment Panda:
Egyébként tényleg terelés az egész ahhoz képest, mi is volt a kiinduló helyzet:
Ez a vicces kedvű hasonló gazdasági potenciált látott az 1945-ös belga és albán gazdaságban...;DDD

Elchango 2018.01.16. 14:15:09

Ti nyerni fogtok ballib-maszop retkedekek??? :-):-):-)

Perrrsze! 80%-os reszvetel...Muhahahahahahahahahahaha....ha mar nagypalyasak vagytok DK_maszop retkek akkor inkabb irjatok 99.99%-ot a rohadas jojjon ratok:-) muhahahahahahahaha..

es persze el ne felejtsetek a 2 millio erdektelen embert is hozzaadni a ti bandatokhoz, virtualisan,mert aki nem megy el szavazni azt ti is magatokhoz szamitjatok:-))))))))))))))

LoL. Aprilips 8.-an este egyutt fogunk rohogni szarhaziak!!!

Mi rajtotok, Ti magatokon!

Ui: Jojjon az ujabb 2/3!!!! Gyurcsotanyt meg kotelre a bandajaval!

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:18:17

@konrada: persze h terel. Valszeg rájött mekkora "böszmeséget" fröcsögött, és mivel törölni nem tudja, inkább relativizálja, elkeni, aztán kínjában személyeskedik.
Rendkívül szórakoztató.

ben2 2018.01.16. 14:18:19

@XV. pius pápa:

Minden ország profitál a gyarmataiból függetlenül attól, hogy közjogilag kinek a fennhatósága alatt állnak. Pl. az osztrák parasztnak nagyon nem mindegy, hogy mennyiért tudja eladni a portékáját a bécsi piacon, azaz ha a nemesség gazdagszik a gyarmatokból, az lecsorog az alattvalókig is, ezért volt a gyarmattartó országokban a gyarmati rendszernek erős társadalmi támogatottsága.
Az eredeti felvetés pedig az volt, hogy Te egy gyarmattartó ország fejlődését hasonlítottad egy gyarmati sorban lévőhöz és kizárólag a politikai-gazdasági rendszer javára írtad a kettő közötti jelentős életszínvonalbeli különbséget. Kb. mintha egy rabló életszínvonalát hasonlítanád az áldozatéhoz, hogy a rabló azért él jobban, mert tiszteletben tartja a szabadságjogokat (azaz hogy mindenki szabadon rabolhasson másoktól).

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:24:32

@XV. pius pápa: "Semmi közük belgiumhoz, ahogy nektek sincs semmi közötök a magyar emberekhez, hiába mantrázza a pszichopata führeretek naponta ezerszer a pártmédiájában hogy ő és a birkái az ország. Az ilyen antiszemita cáltaláosító patkányok miatt nem élhető még mindig a világ."

Szerencse h te nem általánosítasz, balfasz.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.01.16. 14:28:07

@konrada: Tudjuk, ameddig a lopott szajréból te is kapsz, támogatod a maffiát. Miért nem ilyen egyszerűen fogalmazod a nyílvánvalót? Az egész orbán rendszer erre épül. Ha elfogy a pénz kártyavárként fog összeomlani. A minap is szónokolt egy fidesz pap a hódok városában. Minden második szava a pénz volt, hogy azért kell orbánt támogatni, mert ő adott neki a legtöbbet. Ezt a lángelmét! No és ezek az irigy kapzsi férgek most nagyon elszaporodtak, mint a tetvek a fán. A pénz egyszer majd elfogy ezek meg a földre huppannak, mert semmi más összetartó erejük nincs. Ja de, még ott van soros.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.16. 14:32:59

@XV. pius pápa:

"Így a belga nemzetnek"

És a belgák hova álljanak? :DD

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:38:19

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: na de addig jöhet egy teljesen új, viszonylag eu-párti, nem liberális párt is a fidesz ellenében.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:39:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a másik bezzegorszáb, Hollandia gyarmatait meg sem merem említeni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 14:50:49

@Sexual Harassment Panda:

Ezt kétlem. Egyszerre EU-párti ás antiliberális? Mo-on ez képtelen kombinációnak tűnik.

Lám, a Jobbik is erősen ballibesedett párhuzamosan az EU iránt növekvő szeretetével.

konrada 2018.01.16. 14:50:53

@XV. pius pápa:
De jó neked, miket tudsz.
...persze ezt a "tudást" te a páretközpontodból kapod, ahol be lett igérve a nagy lóvé, ha ilyen légből kapott benfentességgel vádaskodni kezdesz...
...elvégre ennyire telik tőletek. Vitakultúra nuku, személyeskedés rulez., ennyit értek -ennyit értek...

;)))
Ne vedd komolyan! Én nem vaghyok olyan jól informált, mint te. Én nem tudom kitől, mire kapsz pénzt, csak annyit, hogy magából kiinduló személyeskedő troll vagy!;)))

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 14:54:33

@ben2: @XV. pius pápa:

Amikor azzal jön valaki, hogy a liberális demokrácia a jólét kulcsa, én mindig elkezdem sorolni azokat a SZEGÉNY országokat, mely A LIBERÁLISOK SZERINT is liberális demokráciák: Bostwana, Ghána, Szenegál, Peru, Guayana, Benin, Togo, Mongólia, India. MINDEGYIK szegényebb Mo-nál.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 14:54:55

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: az Eu-párti alatt azt értem h nem akar azonnal kilépni.

csobi2011 2018.01.16. 15:04:55

@XV. pius pápa: ezzel a pénz dologgal pontosan leírtad a liberális embertípust. Azoknak tényleg csak a pénz számít, eladják két forintért a hazájukat is. A pénz pont azért nem fog elfogyni mert most nem tudnak annyit kitalicskázni a nemzetközi libsi tőkések. Ezért is visítanak annyira. Vagy te azt hiszed tényleg Mo-ért aggódnak? Ugyan már.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 15:33:40

@Sexual Harassment Panda:

Akkor oké, ez lehet.

Ha a ballubek idén nagyon vesztenek, Orbán bukni fog 2022-ben, ez biztos.

Sexual Harassment Panda 2018.01.16. 15:41:31

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: de miből következik h egy ballib jobbik lesz a váltópárt?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.16. 16:05:58

@Sexual Harassment Panda:

Alapvetően ehhez az kell, hogy idén ballib összeomlás legyen, majd pedig az LMP zuhan.

A fő dolog szerintem, hogy ballibek nélkül nincs Fidesz. Azaz semmilyen más ellenzék nem ad okot egy erős Fideszre. Idén is az lesz a Fidesz hatalmas győzelmének az oka, hogy az átlagember a ballibeket tekinti a fő ellenzéknek, s hozzájuk képest a Fidesz mindig a kisebb rossz. De más ellenzékkel szembnen ez már nem nyilvánvaló.

n_dy 2018.01.16. 17:54:58

ennyi hülyét ...
abból kiindulni, hogy a szürke tömeg, amelyik nem szokott elmenni szavazni, az mind a fidesz ellen szavazna ....
ennyi hülyét ...
süti beállítások módosítása